Annons

1k and still counting

Produkter
(logga in för att koppla)

Tomasz

Aktiv medlem
Just nu kan jag se att jag kommenterat 1024 bilder här på FS. Bitnörd som jag är måste jag fira det med ett foruminlägg, som blir mitt 954:e
Under de drygt tre år jag hållit på med denna morbida syssla har det säkert försvunnit flera hundra bilder som jag kommenterat, hoppas det inte beror på mig. Det har dessutom försvunnit en hel massa intressanta fotografer, hoppas de finns kvar i verkligheten.
Hos mig har det också försvunnit saker, men det är självförvållat. Jag har dock samlat på mig 22 kommentarer på egna bilder.

Jag funderar över vad som är intressant egentligen.
Först var det av högsta intresse att få kommentarer (helst avgudande) på mina bilder. I mina allra första dagar på FS räknade jag tillochmed antalet tittar för att få bekräftelse på hur intressanta mina bilder var.
Sedan var det intressant att kommentera andras bilder, och det är det faktiskt fortfarande -men jag tävlar inte längre om att skriva många kommentarer.
Ett tag var det forumen som lockade, i början var man mest hjälpsam och svarade på frågor som man kände till svaret på. Sedan vågade man slänga käft med "alla störiga idioter" som tog sig ton i forumen. Numera är det mest bara kul att läsa de verbala bataljerna som rullar fram regelbundet.
Så kom poolen "Diskutera bildbudskap". Det verkade lovande, som forum och bildkritik i ett. Kul ett tag, och fortfarande -men bara ibland.
Nya funktioner, så blev det helt plötsligt lättare att se vad folk eventuellt svarat på mina bildkommentarer. Ett lyft tycker jag, men få ger respons på det man skriver. Inte ens i nyss nämnda bildbudskapspool verkar fotograferna intresserade av någon dialog.

Det som har överlevt genom åren är faktiskt intresset för bilder och att berätta vad man tänker om dem, eller att berätta med dem då det gäller egna bilder. Fast man blir latare och mer kräsen med tiden. Allt mer sällan är det någon bild som lockar fram några tankar som är värda att dela med sig av. Men, men. Till min egen förvåning har jag faktiskt ökat frekvensen på sistone, kan det har blivit bättre bilder på FS månntro? Vi får se om jag når 2k någon gång.

God Jul! /Tomas
 
ANNONS