Annons

Ett andra försök... efter Magdalena

Produkter
(logga in för att koppla)

Arleklint

Aktiv medlem
Efter mitt första trevande försök till att fota modellbilder med Magdalena kommer jag att göra ett nytt försök med en annan tjej den 22 mars.

Naturligtvis vill jag, med erfarenhet av mitt första försök, göra bättre bilder denna gång. Det jag själv reflekterat över är att jag denna gång skall försöka diffusera ljuset på modellen.

Någon som har fler tips?
Hur Magdalena ljussattes framgår i beskrivningen till ovan länkade album.
 

Erik Schalin

Aktiv medlem
Wow vad bra det blev med bygglampor. Jag har bara provat svartvitt pga att jag är rädd för att färgerna ska återges konstigt.
Hur får du färgerna korrekt?
Använde du tungstenfilm?
 

Arleklint

Aktiv medlem
Jag skall tillsammans med modellen försöka hitta en stil som passar henne. Något hon känner sig komfortabel med. Vad det blir är ännu inte riktigt klart.
 

wikman

Aktiv medlem
Estethia skrev:
synd att jag inte är så fotogenisk (stavning?), annars hade du kunnat fota mig medans jag häller ur mig ljussättningstips... ;o)
Nu skall vi inte vara blygsamma...

I någon tråd om Stockholmsträff nämndes det ju möjligheten att träffas i en studio, fota lite, ta några öl m.m. kanske dags att ta upp det innan sommaren kommer för nära?

Jag kan bistå med ett rum som iaf är 30m2 och har 3-4m i takhöjd, 2 600Ws blixtar och bakgrunder.

Är det någon som har bättre lokaler i Stockholm (mina är ju gränsfall, 3mil från city)?

Vad sägs om nästa söndag (2003-03-16)?
 

cwe

Aktiv medlem
Niklas,
angående "fototräff" i någons studio, så är det inte bortglömt, så vitt jag vet. Jag stötte på Göran (goco) igår av en händelse, och han berättade att Pia, pia och han själv hade diskuterat frågan.

Det handlar mer om att "pussla" ihop allt med sina kalendrar osv. Så jag misstänker att ett initiativ kan komma att komma inom ett tag.

Det känns som om många har det hektiskt på jobbet just nu, så vi får väl alla fundera på timingen! :)

Men det vore mycket trevligt att träffas igen inom snart!
-Christian
 

Arleklint

Aktiv medlem
Estethia skrev:
synd att jag inte är så fotogenisk (stavning?), annars hade du kunnat fota mig medans jag häller ur mig ljussättningstips... ;o)
Vem skulle inte suga i sig ljussättningstips från dig som en annan svamp ;) Vaddå inte fotogenisk???
 

Staffan3

Aktiv medlem
Irwing P. ljussättning

Hej
Irwing P använder 2 bl steg starkare ljus på bakgrunden(vit) och en paraplylampa på modellen...
Tänk efter vem modellen skall vara(personlighet och karaktär) Du bestämmer på ngt sätt detta...
Staffan
 

wikman

Aktiv medlem
cwe skrev:
Niklas,
angående "fototräff" i någons studio, så är det inte bortglömt, så vitt jag vet. Jag stötte på Göran (goco) igår av en händelse, och han berättade att Pia, pia och han själv hade diskuterat frågan.
Låter toppen.

cwe skrev:
Det handlar mer om att "pussla" ihop allt med sina kalendrar osv. Så jag misstänker att ett initiativ kan komma att komma inom ett tag.

Det känns som om många har det hektiskt på jobbet just nu, så vi får väl alla fundera på timingen! :)
Är det någon som tror att det kommer bli någon ändring på det???

cwe skrev:
Men det vore mycket trevligt att träffas igen inom snart!
-Christian
Toppen, jag startar en ny tråd kring detta (här) så att vi inte behöver vilseleda denna tråd...

/Niklas
 

Estethia

Aktiv medlem
arleklint skrev:
Vem skulle inte suga i sig ljussättningstips från dig som en annan svamp ;) Vaddå inte fotogenisk???
pja, ljussättningstips kan jag ju alltid komma med ändå förstås på ett eller annat sätt. fotosidan är tex. ett sätt.
men det är inte blygsamhet ang, min fotogenialitet...? (vänta, så kan man väl inte skriva?? äh, ni förstår vad jag menar.. ;o)
det är skitjobbigt att fota mig. tro mig, jag vet vad jag pratar om... ;o)
 
ANNONS