|
|
#226 |
|
|
men jag åkte ut ändå... och det klarnade lite lite!
så ÅNTLIGEN fick jag se det! hade verkligen önskat att det var klarare väder, men jag är väldigt nöjd ändå! mitt första!!! |
| Besvara med citat |
|
|
#227 |
|
|
Mycket norrsken inatt
Ikväll ska det vara norrsken rätt långt ner i landet enligt http://www.gi.alaska.edu/AuroraForecast/Europe. Tror ni det kan finnas en pytteliten chans att se något nere på västkusten, ca 3-4 mil söder om Göteborg? Förra gången det var en fyra så stod det i tidningen att det hade synts i Borås så jag tänkte att kanske här också, men det är kanske till att vara lite väl optimistisk?
|
| Besvara med citat |
|
|
#228 |
|
|
Förra gången var det väl den 17e mars? Då var det alltså en 5a på skalan. Kan inget om norrsken men hoppas också att det kan synas längre söderut även denna gång men troligen inte enligt kartan.
|
| Besvara med citat |
|
|
#229 |
|
|
Ojdå, var det en femma, nä då är det nog ingen chans att det blir något här. Fick för mig att det var en fyra sist också. Synd att man ska bo så långt söderut;)
|
| Besvara med citat |
|
|
#230 |
|
|
Man kan ju titta tillbaka och den 17e var det en 5a. Men jag kan inget om hur det fungerar så de kanske ändrar i efterhand om det blir mer eller mindre? Alltså att de kanske förutspådde en 4a men det blev en 5a? Jag läste en förutspåelse senast att det skulle synas till mitten av Dalarna men det blev ju mycket mer än så. Jag tycker du skall hålla utkik iaf :)
|
| Besvara med citat |
|
|
#231 |
|
|
Det här är vad jag lyckades fånga strax utanför Karlstad under Norrskenet 17 mars, mitt första Norrsken men jakten fortsätter :)
|
| Besvara med citat |
|
|
#232 |
|
|
Jo, är det klart väder så kanske jag åker ut och spanar lite:)
Om det var sådär jättemycket i Karlstad när det var en femma så känns det ju ändå som att det skulle kunna lysa aningens vid horisonten här åtminstone, kanske även om det bara är en fyra. Eller så är det jag som är lite för optimistisk. Så fantastiskt att få se så mycket och så långt söderut som Karlstad! |
| Besvara med citat |
|
|
#233 |
|
|
Tydligen syntes det norrsken så långt ner som i Mariestad även i kväll! Hade ställt ut kameran för timelapse och se på fan att jag får med lite norrsken på bild också! Så jäkla roligt :) Här har ni bild till facebook där den ligger uppe hittills:
https://www.facebook.com/photo.php?f...type=1&theater |
| Besvara med citat |
|
|
#234 |
|
|
Denna veckan är jag uppe i Norrland och fotar! Skulle egentligen åka skidor i funäsdalen men det blev avbokat så då åkte jag upp hit istället. Riksgränsen, Abisko, Narvik osv :)
Här är ett litet smakprov: http://www.andrenordblom.se/blog/201...fran-norrland/ Det är lite sent för norrsken + att vädret inte varit det bästa men imorgon ska det både vara klart och kp 3 istället för 2 så jag hoppas på bra bilder! |
| Besvara med citat |
![]() |
| Bokmärken |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
| Ämnesverktyg | |
| Betygsätt det här ämnet | |
|
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:16.
Sök i forum
Forumkategorier
- Fototeknik
- Intresse / Inriktning
- Bilden i fokus
- Efter exponeringen
- Handla
- Utrustningsfrågor
- Foto som jobb (eller vägen dit)
- Fotosidan.se
- Annat
- Grupper och Klubbar
Senaste nyheterna
- FS-profilen: Bloggen föder Majas fotointresse
- Vår drömfotoresa till Namibia - kort reserapport
- Nya objektiv från Samyang
- Från dröm till dödlig diagnos
- Koppla Lightroom till Fotosidan - Säg hejdå till krånglig bilduppladdning!
- Ny bildvisningssida för förstorad bild
- Pentax Q7 – kvalitetskompakt med utbytbara objektiv
- Pentax K-50 och K-500 – med eller utan vädertätning
- Test: Tre kvalitetskompakter med hög ljusstyrka
- Kompakt fisköga till Samsung NX