Annons

Några frågor - Nyköpt Nikon d300

Produkter
(logga in för att koppla)

LarsRyden

Medlem
Hejsan!

Jag har precis öppnat kartongen till min nya Nikon D300 som är beställd från Japan Photo.

Gjorde en liten koll på kameran och observerande följande.

- För det första är det något som skramlar när jag skakar på kameran, det låter som att det kommer från blixten. Ska det vara så?
Ta fram eran och lyssna! Var det så även vid leverans på eran?

- Det sitter inget blixtsko-skydd på kameran, brukar den levereras utan det?

- Ingen plastfilm på den lilla skärmen ovanpå kameran. Plus att den inte är helt rak, om man håller kameran framför sig så är den aningen upphöjd. (Möjligtvis ska det vara så) Men vill försäkra mig om att allt står rätt till nu när man lagt ut en del pengar.

Vore jätte snällt om någon som köpt D300, kan svara på dessa frågor!
Om någon orkar får ni gärna skicka en närmare bild på den lilla displayen på eran Nikon d300.

// Lars
 

Joel.S

Aktiv medlem
Ja det skramlar lite om min oxå. Jag tror jag läste att det hade med dammborttagningen att göra, men är inte säker.

Det satt inget blixtskoskydd på min heller, det låg jämter.

Den displayen är lite lutat mot sökaren. dvs, den är högre på samma sida som sökaren sitter på.

plastskydden minns jag inte...
 

Bullmannen

Medlem
Hej,

Har inte skakat på min kamera innan men upptäckte nu att det är precis som du säger. Något som skramlar. Låter som det kommer från blixten. Men det skramlar inte det minsta när jag fäller upp blixten. Har haft min i ca 8-9 månader och har inte haft några problem så det är nog inget att oroa sej för :)

Satt inget blixtsko-skydd på min kamera heller, om skyddet låg jämte så måste jag ha missat det.

Ja den lilla displayen "lutar". Kommer inte heller ihåg om det var nån plastfilm på den men så länge den inte är repig vid leveransen gör det inte så mycket. Tycker inte heller att man behöver ha nåt där för att skydda om det var nåt sånt du tänkte på.

/Viktor
 

LarsRyden

Medlem
.

Ok, Antingen blixten, eller den där givaren då. När blixten är uppe så låter det mindre eller inget alls.

Då verkar det inte vara något fel på mina grejer.

För övrigt är jag väldigt nöjd :)

Tack för hjälpen!
 
ANNONS