Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Rätt pris på Mamiya?

Produkter
(logga in för att koppla)

beetle

Aktiv medlem
Rätt ok pris tycker jag om den är i fint fungerande skick men jag kanske hellre skulle vilja ha en normal eller vidvinkligare om jag har bara en optik
 

Urr

Aktiv medlem
Priset är inte högt. Men betänk att du bara får ett kort tele och behöver komplettera. Om den bara är försedd med ljusschakt har du ingen ljusmätare, det sitter i prismasökaren. Utan prisma är den inte lyckad alls för bilder i höjdformat.
 

Calle S

Aktiv medlem
Skribent
Priset är inte högt. Men betänk att du bara får ett kort tele och behöver komplettera. Om den bara är försedd med ljusschakt har du ingen ljusmätare, det sitter i prismasökaren. Utan prisma är den inte lyckad alls för bilder i höjdformat.
Även med prisma är det knöligt att ta höjdare med den, iallafall utan stativ. Har använt den kameran en del.
 

Kent Helgesson

Aktiv medlem
Ok...tack för svaren. Återigen fick jag lära mig nya saker.
Villha-tarmen har vaknat , men jag tror jag avstår nu igen. Senast var det F65:an som jag senare förstod att jag inte ville ha.

Med vänlig hälsning Kent
 

JazzBass

Aktiv medlem
Jag tycker inte heller det låter dyrt.

Jag har exakt en sån kamera, med ett av de lite bättre prismorna som erbjuds, och gav 150 euro för kameran utan objektiv (hade ett Mamiya 645 80/2,8 från tidigare som jag köpte via en person här på FS som freelensing-objektiv till min D700). Köpte kameran via en tysk försäljare på ebay, och den var bland de förmånligaste jag hittade då. Sedermera har jag kompletterat med ett 45/2,8 och ett 200/4.45:an använder jag nog mest, men det är svårare att sätta fokus med om man behöver vara snabb.

Jag är mycket nöjd med kameran, men jag kan inte hålla med det minsta om det som står på första sidorna i manualen, att det är en lätt och smidig kamera väl lämpad för actionfotografering.... ;-) Jag använder den enbart då jag har gott om tid och motiven är huvudsakligen stilla.
 
ANNONS