Annons

Fotografer och hemsidor

Produkter
(logga in för att koppla)

malundin

Aktiv medlem
Jättekul att se andras hemsidor och läsa hur hur de gjorts. Finns lika många varianter som fotografer.

Min egen hemsida är skapad med en förstasida i html, som min son har snickrat ihop, och sedan gallerier från Lightrooms mallar. Enkelt och rent, tycker jag. Dessutom kan jag själv fylla på och ändra gallerierna, men om jag vill ha en ny kategori måste sonen engageras. Men det får han leva med.

www.matslundin.se
 

Kacklon

Aktiv medlem
Jag hör nog också till dom som anser att "bra" och "flashsidor" är ömsesidigt uteslutande begrepp. :)

Jag har hittills inte sett någon foto-websida där flash tillfört något man inte kunde klarat sig utan. Däremot så har dom alla slöat ner min dator som i princip stannar när man tar upp en flashbaserad sida (min laptop går bättre av någon anledning), och jag har lärt mig att kasta mig på Back-knappen så fort det luktar flash.
Att visa bilder i ett sådant stort format som jag gör på min sida hade tyvärr inte varit gångbart i html. Jag vet att min sida är trög men det är pga filstorlek mer än själva flash i sig. Hoppas jag ;)
 

Francis-G

Aktiv medlem
Får väl kasta in min sida här också. Den är ganska enkel och nästan fri från flash... Väldigt basic html/css men bildvisningen är simpleviewer (flash), tyckte det var smidigt att lägga upp bilder så.

www.g-photo.net
 

Anders Östberg

Guest
Att visa bilder i ett sådant stort format som jag gör på min sida hade tyvärr inte varit gångbart i html. Jag vet att min sida är trög men det är pga filstorlek mer än själva flash i sig. Hoppas jag ;)
I mitt fall är det nog faktiskt flash och inte stora bilder som är problemet, det räcker med en liten reklambanner eller en pyttebild.
 

ulrik74

Aktiv medlem
Roligt att se hur hur era sidor ser ut, finns många som är riktigt bra. Kände mig tvungen att lägga upp min sida med. Ris eller ros någon?

www.kennethsfoto.se
Hej Kenneth!

Lättnavigerad sida men många fina bilder, men en idé kan vara att ändra på förstasidan där det är alldeles för mycket text. Skapa istället en info-sida.
Sedan är det två trasiga länkar på Länk-sidan.

Annars har du all anledning att vara nöjd med din hemsida:)

/Ulrik
 

Kenneth1971

Medlem
Hej Kenneth!

Lättnavigerad sida men många fina bilder, men en idé kan vara att ändra på förstasidan där det är alldeles för mycket text. Skapa istället en info-sida.
Sedan är det två trasiga länkar på Länk-sidan.

Annars har du all anledning att vara nöjd med din hemsida:)

/Ulrik

Tack för den fina feedbacken. Ska genast kolla vad det är för fel på länkarna. Och även se vad jag kan göra åt ditt andra förslag.

/Kenneth
 

legenda

Medlem
ganska nöjd med min, www.empfotografbyrå.se

ta gärna insperation
Tyvärr har du gjort många misstag med din webbsajt. T.ex. att lägga in texten in i bilder är en ren katastrof sökmotor-mässigt, din sida hittas inte ens på Google. Dessutom har sidan tabeller och ramar vilket inte gör direkt användarvänlig.


Visa mig en sida som visar bilder som min gör, i html, så ska jag byta till det direkt. Som skalar bilderna efter skrärmstorlek på ett vettigt sätt och där du kan ha en smidig meny integrerat.
Det finns väldigt bra lösningar byggda på Javascriptramverk såsom Mootools och jQuery som skalar bilder på ett snyggt sätt. Bara man söker så hittar man :)
 
Senast ändrad:

Wupi

Aktiv medlem
varför gör ramar och tabeller sidan oanvändarvänlig?


Det med texten i bilderna köper jag, det ska jag ordna för det är inge bra.

/Erik
 
ANNONS