Annons

Redigering från LR

Produkter
(logga in för att koppla)

admanus

Avslutat medlemskap
Hallå!
Jag har två versioner av PS installerade pga av att en plugin som jag gillar inte är kompatibel med senare versioner av PS. Problemet jag har är att jag i LR inte kan välja vilken version av PS jag vill redigera i. Det känns helt skruvat att en sådan enkel självklar funktion inte finns. Eller finns det en annan väg att gå?

Tack på förhand / Peter
 

pgy

Aktiv medlem
Du ska kunna lägga till en "Extra extern redigerare". Där kan du välja vilket program du vill använda samt filformat mm.
Välj då den PS version du vill ha. Du gör detta under inställningar och fliken Extern redigering.
Ge den ett smart namn.

Om du sen högerklickar på en bild så kan du välja Redigera i och därefter din nya redigering.
 

admanus

Avslutat medlemskap
Du ska kunna lägga till en "Extra extern redigerare". Där kan du välja vilket program du vill använda samt filformat mm.
Välj då den PS version du vill ha. Du gör detta under inställningar och fliken Extern redigering.
Ge den ett smart namn.

Om du sen högerklickar på en bild så kan du välja Redigera i och därefter din nya redigering.
Aha, jag trodde bara att man kunde välja alternativen i rullisten... Tack snälla för hjälpen!

/ Peter
 
ANNONS