Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fågelidentifikation

Mirc

Aktiv medlem
Är detta en sävsångare?

Efter mycket letande i fågelguiden så har jag kommit fram till sävsångare...men det fanns rätt många o välja på :/
Den är fotad vid Roxen stranden igårkväll( Östergötland)
Finns det någon som kan rätta eller konfirmera?
Tack på förhand / Marie
 

Bilagor

Orre

Avslutat medlemskap
Efter mycket letande i fågelguiden så har jag kommit fram till sävsångare...men det fanns rätt många o välja på :/
Den är fotad vid Roxen stranden igårkväll( Östergötland)
Finns det någon som kan rätta eller konfirmera?
Tack på förhand / Marie
Japp, sävsångare.

//Benny
 

snakebunk

Aktiv medlem
Av varningslätena att döma är jag rätt säker på arten, men osäker på om det är en juvenil eller adult. Den hoppade tillsammans med en kompis upp och ner mellan täta buskar och en grusväg.

Fotograferad igår, 29/6, i Falkenberg.

Har jag fotat en juvenil näktergal, eller är det en adult?
 

Bilagor

Senast ändrad:

gavia

Aktiv medlem
Av varningslätena att döma är jag rätt säker på arten, men osäker på om det är en juvenil eller adult. Den hoppade tillsammans med en kompis upp och ner mellan täta buskar och en grusväg.

Fotograferad igår, 29/6, i Falkenberg.

Har jag fotat en juvenil näktergal, eller är det en adult?
utan att kunna fjäder för fjäder på näktergal. så gul mungipa har alla juvenila fåglar så det ser väl bra ut för en sådan.

Med vänlig hälsning peter
 

Mashavet

Aktiv medlem
En sån här har jag inte sett tidigare. Jag gissar att det är ett ungt exemplar av någon ganska vanlig fågel, men har ingen aning om vilken.
 

Bilagor

Tbirder

Aktiv medlem
Ursäkta, såg så dåligt på min lilla telefonskärm.... Förutom svartsnäppan går det ett gäng kärrsnäppor i förgrunden också. Men jag antar det var svartsnäppan du undrade över Sven-Åke?

Mvh Toni
 
ANNONS