Annons

Billig kamerautrustning i Tyskland?

Produkter
(logga in för att koppla)
Hej
Jag och min sambo ska åka till Tyskland i sommar. Vi kommer att hålla till i norra Tyskland, framförallt Hamburg. Är det någon idé att titta efter utrustning i Tyskland? Eller är prisläget samma som här i Sverige och hos diverse ebutiker på nätet?

Jag är framförallt ute efter tillbehör såsom objektiv, batterier och en blixt till min Cannon D400.

MVH
Stefan
 

ErlandH

Aktiv medlem
Det är förmodligen både enklare och billigare att handla på webben. Precis som i Sverige är det oftast postorderbutikerna som har bäst priser i Tyskland.
 

fn76

Aktiv medlem
I Lübeck finns en fysisk butik som också är en internetbutik. Jag köpte ef-s 60 mm macro där och det var billigare. Kolla deras site http://www.imaging-one.de/Anfahrt.htm och jämför priser mot svenska butiker. Butiken har inte mycket på hyllorna, det mesta verkar skötas via postorder så det kan vara idé att höra om de har sakerna hemma du vill ha. Det ligger lite "off" i Lübeck men det gick bra att parkera precis utanför. Butiken är låst så man måste ringa på för att bli insläppt.
 

Christer1

Aktiv medlem
ErlandH skrev:
Det är förmodligen både enklare och billigare att handla på webben. Precis som i Sverige är det oftast postorderbutikerna som har bäst priser i Tyskland.
Ja det stämmer jag har köpt av ett antal Internetföretag i Tyskland och det bästa hittills är

www.computeruniverse.net

Man kan köpa där med kredit/betalkort och får hemkört till direkt till dörren på två dygn av UPS.

Dessutom är dom bland dom billigaste i Tyskland och förstår man inte tyska har dom text även på engelska.
 
Tack för svar.

Den slutsats som jag kan dra är att tyska nätbutiker är billigare än svenska och att det inte är någon idé att handla över disk i Tyskland.

MVH

Stefan
 
ANNONS