Annons

3D-kamouflageställ från Biltema – någon som har provat det?

Produkter
(logga in för att koppla)

ramses2

Aktiv medlem
Är ute efter ett kamouflageställ såg att biltema har ett.
Undrar ifall någon har köp/använt och är nöjd med det
eller ska man satsa på något annat
 
Senast ändrad:

Göran Åstebro

Aktiv medlem
Jag har köpt Biltemas Ghillie suit, största storleken och testat det några ggr. Anser det prisvärt.

Men jag använder bara jackan. Den är lång och räcker till knäna..Med byxorna blir det trassligt att förflytta sig.

Vid ett tillfälle vid Hornborgasjön i höstas, satt jag på en stol bredvid en buske och såg 2 kvinnor stå och titta rakt mot mig..Frågade dem senare när vi träffades vid bilen om de sett mig vilket de inte gjort.

Tips är att ha en keps med skärm på sig som håller cammot en bit från ansiktet.
 

Bilagor

ramses2

Aktiv medlem
Hej
Tack för svaret.
Det lutar åt att jag skaffar ett från Biltema
roligt att dom inte såg dig


Jag har köpt Biltemas Ghillie suit, största storleken och testat det några ggr. Anser det prisvärt.

Men jag använder bara jackan. Den är lång och räcker till knäna..Med byxorna blir det trassligt att förflytta sig.

Vid ett tillfälle vid Hornborgasjön i höstas, satt jag på en stol bredvid en buske och såg 2 kvinnor stå och titta rakt mot mig..Frågade dem senare när vi träffades vid bilen om de sett mig vilket de inte gjort.

Tips är att ha en keps med skärm på sig som håller cammot en bit från ansiktet.
 

rayoflight

Aktiv medlem
Oj, oj.........................

Är detta inte att ta sitt intresse på alltför stort allvar? Jag undrar om inte djuren kiknar av skratt om du dyker upp i den munderingen. Hela faunan låter som skrattmåsar. Glöm inte ljudupptagningen och dela gärna med dig av erfarenheterna. Vi är idel öga och öra!:):):)........................
 

Saarikko

Aktiv medlem
Ser du en Yeti eller Bigfoot så kan du vara 100% säker på att det är jäkel med ghillie suit där i skogen! ;)

Jag har en ghillie, men använder inte det i samma syfte som ni, fotograferande, utan det andra!
 

Göran Åstebro

Aktiv medlem
Skrämma damer vid sjöar, menar du? :)
Det kanske inte är så populärt bland damerna, kan ju ge tråkiga följder så det är bäst att låta bli att skrämmas..

Men de damerna som jag nämnde tyckte tydligen att det såg spännande ut, för de ville att jag skulle klä på mig jackan igen och ta kort inför ett reportage till en lokal tidning från Hornborgasjön..Men då var allt redan nerpackat så det blev ingen bild denna gången..
 

Göran Åstebro

Aktiv medlem
Är detta inte att ta sitt intresse på alltför stort allvar? Jag undrar om inte djuren kiknar av skratt om du dyker upp i den munderingen. Hela faunan låter som skrattmåsar. Glöm inte ljudupptagningen och dela gärna med dig av erfarenheterna. Vi är idel öga och öra!:):):)........................
Ja det kan säkert bli en del stora smiles ::)) bland vissa personer och djur om man traskar omkring i naturen denna kostym..
Nu brukar ja ta på mig jackan när jag är framme vid platsen där jag ska ha en sittning...Ett bra alternativ mot att lägga ett Cammonät över huvudet istället..
 

J Tjerneng

Aktiv medlem
Är ute efter ett kamouflageställ såg att biltema har ett.
Undrar ifall någon har köp/använt och är nöjd med det
eller ska man satsa på något annat
Priset är ju lockande. En sak jag funderar på är hur prassligt materialet är. Det skiljer väl säkert lite mellan billigare och dyrare varianter. Någon som testat?
 

J Tjerneng

Aktiv medlem
Är detta inte att ta sitt intresse på alltför stort allvar? Jag undrar om inte djuren kiknar av skratt om du dyker upp i den munderingen. Hela faunan låter som skrattmåsar. Glöm inte ljudupptagningen och dela gärna med dig av erfarenheterna. Vi är idel öga och öra!:):):)........................
Nja, kan man lägga 20-50 tusen på kameraprylar så kan man väl lägga några hundralappar på att förbättra oddsen att få valuta för pengarna. Jag tror inte tanken är att man ska springa omkring med dem, utan försvinna stillasittande på en strategisk plats.
Om man själv gillar det man gör, så får man väl ta att andra fnissar åt en... :)
 

malmön

Aktiv medlem
Biltemas kommodräkt

Kör själv med Biltemas kammoställ. Billigt och fungerar bra. Sitter på en tältstol i naturen och täcker över kameran och stativet med ett extra kammonät. Får därigenom bättre rörlighet och bättre sikt än då jag endast använder bara ett kammonät. Inget oljud från tråd- jackan. Det lossnar ibland några trådar från jackan, men syr tillbaka dem med en grov nål. Mvh Hans
 
ANNONS