Annons

Foto/fika i Göteborg

Produkter
(logga in för att koppla)

Billingen

Aktiv medlem
När vi träffades förra gången pratade vi om att ses idag på Evas Paley (idén kläcktes att flytta fikat till onsdagar för att undvika krockar med FFG:s möten). Tanken med platsbytet var att vi går och ser utställningen på Hasselblad Center efteråt. Nån som är intresserad?
 

Yonazarith

Aktiv medlem
Blev påmind på vägen till jobbet nu om att det väl ska vara fika idag? Missat helt, så har inget skoj med mig, men någon som tänkte vara på Cello efter kontorstid idag eller har den där föreslagna flytten till onsdagar redan ägt rum utan att nån dragit i saker ordentligt?
 

FlyerOne

Aktiv medlem
Tur att någon påminde! Jag hade glömt det alldeles, men avser att komma. Som vanligt kan jag ha svårt att komma redan kl 17.
 

FlyerOne

Aktiv medlem
När vi träffades förra gången pratade vi om att ses idag på Evas Paley (idén kläcktes att flytta fikat till onsdagar för att undvika krockar med FFG:s möten). Tanken med platsbytet var att vi går och ser utställningen på Hasselblad Center efteråt. Nån som är intresserad?
Vilken förra gång talar du om här? Jag var närvarande torsdagen 140904, och då HÖRDE JAG INTE ETT ORD om att dagen skulle ändras till onsdagar, och att vi skulle fortsätta med varannnan vecka.

Tvärtom! Innan vi gick röstade vi enhälligt om att, primärt för att antalet deltagare hade blivit så lågt och sekundärt för att Fotofikat inte skulle kollidera med FFG:s månadsmöten, följa förslaget från Nemesis i sitt inlägg från 2014-08-31.

Så jag trodde att "vi" hade tagit tag i detta...

Men en förklaring kan vara detta. När jag kom till Fotofikat 140904 så var sex andra personer närvarande. De blev så att de av oss som satt vid den inre delen av bordet pratade om någonting, och de som satt vid den yttre delen pratade om något annat. "Den yttre delen" gick tidigast, så vi fyra "inre" blev kvar. En stund senare började ytterligare två förbereda sig för att dra, och då kom jag ihåg att det var meningen att vi skulle besluta om mötesfrekvensen under den närmast överblickbara framtiden. Vi röstade alla för Nemesis förslag.

Sedan satt jag kvar ytterligare 1,5 timmar och tjôtade med stackars Juhani...

Kan det ha varit så att förslaget om onsdagar kom från den "yttre delen" av bordet, men att detta inte kommunicerades vidare till "den inre"?

Då kanske vi kan "utvidga demokratin" genom att alla säger vad de föredrar här på forumet?
Förslår jag i alla fall. Men nu får jag nog se till att dra, så att jag kommer till Fotofikat innan det är avslsutat. Har hänt mig vid något tillfälle att det har varit helt tomt när jag kommit...
 

Yonazarith

Aktiv medlem
Trevligt som alltid igår! :)

Vi kör alltså vidare med torsdagar var fjärde vecka på Cello, så de kvarvarande träffarna i år är som Nemesis skrev ovan 30/10 och 27/11 (och juldagen om en är sån).

Utöver det så pratade vi på att köra på med onsdagar mellan fikaträffarna för museibesök eller liknande, först ut blir då onsdagen den 15/10, för att ta en kopp kaffe och gå på Vivian Maier-utställningen på Hasselblad center (sista chansen, stänger den 19e).

När och var vi möts upp kan bestämmas när det närmar sig :)
 

Juhani

Avslutat medlemskap
Nackdelen med denna "en gång i månaden fika" är att jag nu har missat fikat för en vecka sedan bara för att jag blev påmind om detta på lördag... :-/

Har nu ställt in påminnelsen så att det stämmer med verklighetens "var fjärde vecka" istället för "en gång i månaden" så jag ska nog lyckas dyka upp den 30:e och sedan den 27:e. :)
 

FlyerOne

Aktiv medlem
Vi insåg nackdelen med "en gång i månaden fika" när vi kucklade ihop oss om att glesa ut antalet möten för att försöka öka antalet deltagare per gång så därför blev det inte heller så. Vi blev i alla fall sex fikare nu torsdagen den 2 okt.
:)

Vi har således föreslagit fika torsdagar var fjärde vecka tills vidare, fortfarande på jämna veckotal.

Men hav tröst! Du har väl sett Yonazariths inlägg alldeles ovanför ditt? Det blir Fotofika även nästa vecka, fast på onsdag pga Hasselbladsutställningens öppettider.
 

Nemesis

Aktiv medlem
Jag har lyckats dubbelboka mig även denna onsdag. Vilket är väldigt synd då jag gärna hade velat se utställningen på hasselblad center...
 
ANNONS