Annons

Tips? Sälja en Hasselblad 503CX Golden Blue Edition..

Produkter
(logga in för att koppla)

dynaxin

Ny medlem
Hejsan!

Jag har en bekant som nyligen fått en Hasselblad 503CX Golden Blue Edition i sin ägo. Det är alltså en kamera som tillverkades 1991 i 700 exemplar för att fira deras 50års jubileum (?)
Han är intresserad av att sälja den, men då det verkar vara en dyr kamera, samt en limited edition så kanske det inte finns så stor efterfrågan i Sverige?
Är det någon som skulle kunna ge lite tips på hur man skulle kunna gå tillväga med att sälja kameran? Typ forum eller dylikt?

Jag själv kan inget alls när det kommer till gamla kameror, men min bekanta bad mig att kolla upp om det fanns möjlighet att sälja via e-bay eller liknande då han inte är särskilt kunnig framför skärmen. Känner mig lite skeptisk till detta, så vänder mig hit.

Några förslag?
 

elgenper

Aktiv medlem
Betydligt säkrare än e-bay är att sälja den via LP-Fotos auktioner. De sköter allt det praktiska, fotografering, beskrivning, betalningshantering osv, och är kända utanför Sveriges gränser. De tar förvisso en rejäl provision, men det får man delvis se som en försäkringspremie.

För något år sedan sålde de precis en sådan Bladare som Du beskriver; kommer inte ihåg slutpriset, men Du kan leta igenom de tidigare auktionerna på deras webbplats. Jag tror de fortfarande har inlämning till nästa auktion. Ring och prata med Roland Eriksson, så får Du bättre besked.
 
ANNONS