Annons

Posta din video här!

Produkter
(logga in för att koppla)

Lobbamobba

Aktiv medlem
Ska ut och filma på stan imorn med min mitt nya Tamron 70-200/2.8 som jag köpt just för BMPCn.
Eftersom jag aldrig använt det passade jag på att leka lite hemma idag och slängde med en unboxing också.
Kan återkomma med intryck av objektivet efter imorn.
(unboxingen är filmad med mitt billiga C/Y 28-70/2.8)

https://www.youtube.com/watch?v=DYWYrEXkk1I
 

gunnargren

Aktiv medlem
Jag gillar första bäst, tycker det är för mycket kontrast i de två andra. Hur har du gjort åkningarna?

Edit: Har kollat på det nån gång till nu. Spontant tyckte jag första, första gången jag såg det. Nu är jag lite mer osäker, tycker det är för lite kontrast i första klipper men för mycket i de två andra. Men jag gillar ettan eller tvåan, kan inte riktigt bestämma mig...
 

holck

Aktiv medlem
Jag gillar första bäst, tycker det är för mycket kontrast i de två andra. Hur har du gjort åkningarna?

Edit: Har kollat på det nån gång till nu. Spontant tyckte jag första, första gången jag såg det. Nu är jag lite mer osäker, tycker det är för lite kontrast i första klipper men för mycket i de två andra. Men jag gillar ettan eller tvåan, kan inte riktigt bestämma mig...
Satt och kikade på gamla framkallade bilder från en specifik filmrulle jag hade, vilken sort minns jag inte... Hade en bild som liknade väldigt mycket hur bilen och bakgrunden blev och gradade efter detta.

Hade jag gjort färdigt rullen så att säga utan gradejämförelser hade det inte riktigt sett ut sådär. Har en till grade ;)

Åkningarna gjorde jag med en Kanova slider. :)

// A
 

holck

Aktiv medlem
En till rulle vart det..

Blackmagic Pocket Cinema camera med Rokinon 16mm T/2.2.

Det specifika rullen gäller är att jag har en $99 focal reducer på. Den ska ge en f-stop mer ljus och reducera cropfaktorn från 16mm sensorn på kameran i fråga.

Gjorde en tidigare vilket jag lade in för mycket skit i bilden som inte visade något.

Filmen nedan visar alltså material jag gradat och utan sharpening etc.

https://www.youtube.com/watch?v=DMvidj3QKk8
 
ANNONS