Annons

Blåljusfotograf i gbg - värt?

Produkter
(logga in för att koppla)

70Mhz

Ny medlem
Hej,

har längre tänkt börja fotografera pressbilder när det händer något runt om i gbg, men som jag har förstått så verkar Rakel ha tagit över det mesta och det är in princip omöjligt att avlyssna polisradion.. Är det värt att börja med det här idag?

Hur ser det ut för räddningstjänsten, eller har alla organisationer RAKEL nu?

Mvh,
70MHz
 

hbengtsson

Aktiv medlem
Hej,

har längre tänkt börja fotografera pressbilder när det händer något runt om i gbg, men som jag har förstått så verkar Rakel ha tagit över det mesta och det är in princip omöjligt att avlyssna polisradion.. Är det värt att börja med det här idag?

Hur ser det ut för räddningstjänsten, eller har alla organisationer RAKEL nu?

Mvh,
70MHz
Detta är visserligen inget svar på din fråga men uppenbarligen så verkar ju inte gp.se har några som helst fotografer på plats ialla fall. Maken till generella arkivbilder på utryckningsfordon och polisiära avspärrningsband har jag då aldrig varit med om. Så om du kan bidra till en lite mer aktuell dokumentation så tror jag många skulle välkomna det! Inte minst GP - såvida dom inte av ekonomiska orsaker använder sitt arkiv.
 

Ventures

Aktiv medlem
Om det är värt det beror på om tidningen är villig att betala. Fråga skadar väl inte och då etablerar ni en kontakt också.
 

iSolen.se

Guest
Hej,

har längre tänkt börja fotografera pressbilder när det händer något runt om i gbg, men som jag har förstått så verkar Rakel ha tagit över det mesta och det är in princip omöjligt att avlyssna polisradion.. Är det värt att börja med det här idag?

Hur ser det ut för räddningstjänsten, eller har alla organisationer RAKEL nu?

Mvh,
70MHz
Du kan väl prova att fota för någon bildbyrå, funkar det så är det bara att köra, du riskerar bara din tid.

Generellt, tidningarna verkar förlita sig mer på privat- och arkivbilder numera. kvalitén har gått ner. Gissar att det har med pengar att göra.
 
ANNONS