Annons

Foto/fika i Göteborg

Produkter
(logga in för att koppla)

FlyerOne

Aktiv medlem
Haha! Man blir aldrig för gammal för att lära! Såvida det inte är jag som faktiskt ÄR för gammal (75 år) - jag kan ju komma ihåg fel...

Jag åker från biblioteket Götaplatsen nu, så är väl framme strax före kl 18.00.
 

FlyerOne

Aktiv medlem
Nu på torsdag 27 okt är det dags för Fotofika igen. Joakim, ifall du tänker komma, har du möjlighet att ta med dig din D800 med något lämpligt objektiv då?

Juhani, vi har saknat dig vid de två senaste tillfällena, och du har ju bara lagt in ansökan om "permission" från det första av dessa båda tillfällen... :)
 

Juhani

Avslutat medlemskap
Juhani, vi har saknat dig vid de två senaste tillfällena, och du har ju bara lagt in ansökan om "permission" från det första av dessa båda tillfällen... :)
Ja, det blev felberäkning från min sida på när jag var på semester, var borta lite över en månad :)

Nu imorgon så dyker jag upp som vanligt igen :)
 

FlyerOne

Aktiv medlem
Toppen Joakim!

Juhani, när jag läste ditt inlägg kom jag plötsligt ihåg att jag fått låna ditt E-mount SLR Magic 35/1,7-objektiv, godhjärtad som du är. Och glömsk som jag är, så nu får jag se till att gräva fram min lilla NEX-3. :)

Och kolla detta objektivs "Sharp Center with Soft Bokeh at Edges"-egenskaper. :)
 

FlyerOne

Aktiv medlem
Tack för att du tog med din kamera igår, Joakim. Alltid intressant att "klämma" på bra kameror! Också kul att vi blev 6 fikare/tjôtare. :)
 

FlyerOne

Aktiv medlem
I morgon (eller rättare sagt senare idag) är det Fotofika igen. För egen del räknar jag dock inte med att kunna komma, men ni klarar er säkert själva. :)
 

Heritage 73

Aktiv medlem
Inte heller jag kan komma idag. Nästa gång tror jag blir den 22/12, alltså väldigt nära jul, troligt att man även då har en del att stå i som förhindrar närvaro vid fotofikat. Men det blir jag väl i så fall inte ensam om, kanske.
 

FlyerOne

Aktiv medlem
Just det, enligt schemat ska det bli Fotofika torsdag 22 dec, men jag förmodar att knappast någon hinner komma då? Kan inte för egen del, men enligt välkända naturlagar blir det Fotofika ifall minst två pers anmäler intresse här i denna tråd. :)

Enligt schema skulle då påföljande gång bli torsd 19 jan. Blir det bra?
 

FlyerOne

Aktiv medlem
Jaha, det skulle börja just nu, ja. Borde jag ha kommit ihåg eftersom jag själv skrev just detta datum i mitt förra inlägg, men det glömde jag totalt bort ändå... Har alltså annat för mig idag.

Nu blir det ju väldigt långt mellan mötena om vi ska vänta ända till 16 februari, men inget hindrar ju att vi försöker om två veckor i stället, alltså 2 febr (räcker ju som bekant att två anmäler sig). Sedan kan vi ju fortsätta med 4-veckorsintervall därefter om vi vill "återgå till ordningen".
 

Juhani

Avslutat medlemskap
Jaha, det skulle börja just nu, ja. Borde jag ha kommit ihåg eftersom jag själv skrev just detta datum i mitt förra inlägg, men det glömde jag totalt bort ändå... Har alltså annat för mig idag.

Nu blir det ju väldigt långt mellan mötena om vi ska vänta ända till 16 februari, men inget hindrar ju att vi försöker om två veckor i stället, alltså 2 febr (räcker ju som bekant att två anmäler sig). Sedan kan vi ju fortsätta med 4-veckorsintervall därefter om vi vill "återgå till ordningen".
Jag glömde bort det helt, när jag väl fick påminnelsen på mobilen så va det för sent att åka.

Men det är ju en bra idé att ha fika om två veckor, så kan vi diskutera då istället :)
 

FlyerOne

Aktiv medlem
OK, då kör vi på det - själv bör jag kunna komma torsdag 2 febr. Någon kanske bör skriva in en påminnelse på tisdag eller så för säkerhets skull, det verkar behövas...
 
ANNONS