Annons
Gammal 2012-04-06, 11:20   #16

Jag tycker båda deras kurser är bra, men jag läste avsnittet med Terje i Visuell Kommunikation precis samtidigt som hela Terje skandalen avslöjades... Tyvärr gjorde det att jag tappade sugen på hela kursen och har inte ännu gjort färdigt den.
Besvara med citat   
Gammal 2012-04-06, 11:20   #17

jag har sökt båda och vet flera med mig som också sökt så vi hoppas på att komma in.
Besvara med citat   
Gammal 2012-04-11, 09:12   #18

moderskeppet skrev: Det är problemet / flexibilteten med antagningsystemet. Ställer man generella frågor, som E säkert gjorde, får man generella svar. Ofta ger HP förtur, men under kursens livstid sedan 2007 har det kvittat.

Sen måste jag ju ändå sticka ut hakan på originalfrågan: Ja, kurserna är fantastiska... (men jag är partisk)
Instämmer i att kurserna är fantastiska! En liten del hade jag velat ha mer av och det är konstruktiv kritik av handledare/lärare på de uppgifter kursen har. Forumet och kursdeltagarnas kommentarer är bra men inte så djupt analyserande. Ett tips till er som ska gå kurserna/kursen är att ställa följdfrågor på de godkännande ni vill ha mer respons på. Alla distanskurser lider i mitt tycke av bristen på dialog/diskussion.
Kurserna ger otroligt mycket, är genomtänkta och jag går ibland in fast jag är klar och tittar på avsnitt för ju mer jag lärt mig ser jag det som sägs med ny kunskap, framför allt i visuell kommunikation och bildanalysdelen.
/Anders
Besvara med citat   
Gammal 2012-04-11, 09:17   #19

matlep skrev: Jag tycker båda deras kurser är bra, men jag läste avsnittet med Terje i Visuell Kommunikation precis samtidigt som hela Terje skandalen avslöjades... Tyvärr gjorde det att jag tappade sugen på hela kursen och har inte ännu gjort färdigt den.

Jag tycker det Terje säger är bra, att han själv inte lever upp till det själv och lurat människor med sin kunskap och otroliga erfarenhet är förkastligt och mycket tragiskt. Tråkigt att det fick dig att lägga ner, hoppas du kommer igen, kommande delar i kursen är väl värda det.
/Anders
Besvara med citat   
Gammal 2012-07-13, 10:40   #20

Idag fick jag antagningsbesked:-/
Jag gick Målare på gymnasiet och har därför inte gymnasial engelska (man ska plugga engelska såklart).
Så tyvärr föll Visuell kommunikation bort och jag står som reserv på Digital Bildbehandling....på 629:e plats....what!
Har eftergymnasial utbildning som programmerare, webdesigner, grafisk formgivare och flashscriptare och fick poängen 999 av 999 möjliga på deras lämplighetsskala för obehöriga, så jag tänkte att det skulle nog gå bra ändå:-)

Men hur många tar de in egentligen tro?
Besvara med citat   
Gammal 2012-07-13, 15:41   #21

800 tas in på Digital bildbehandling
600 på Visuell kommunikation

Tyvärr är det som så att vad man gjort i livet aldrig vägs in i antagning till Högskolan. Det är gymnasiebetyget som väger ensamt. Det finns alltid möjligheten att göra Högskoleprovet. Men, provet är ju bara till för att konkurrera om platser. Det kan aldrig kompensera för "hål" i gymnasieutbildningen, som att du inte fick tillräckligt med engelska.

Så Högskoleprovet är ju en bra metod för att komma in på utbildningar med hög konkurrens. Då hade det ju varit skönt om det provet istället gick nu, när man upptäckt att man inte kom in, så är det dock inte. Det går först i höst igen.

Men ge inte upp ditt kunskapstörstande för det. Det finns enormt mycket att studera på egen hand. Böcker, videokurser, helgkurser, tidningar, medlems-sajter med mera. Och inget i våra kurser är fullständigt unikt. Samma sak finns rent av i andra former. Och, för att visa att jag inte bara menar saker jag med kollegor gett ut. Här är några exempel där jag inte tjänar en spänn och som jag själv hämtar inspiration och kunskap från:

lynda.com - medlemssajt med video
kelbytraining.com - medlemssajt med video
rockynook.com - fantastiska böcker
safaribooksonline.com - Eböcker i tonvis mot medlemskap
fotosidan.se/magasin - Förstås
peachpit.com/creativeedge/ - Medlemsajt med böcker och lite video
Besvara med citat   
Gammal 2012-07-13, 17:30   #22

Tack för supporten:-)
Besvara med citat   
Svara

Bokmärken

Ämnesverktyg
Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:46.

Aifo AB - Elinchrom ELC Pro HD Studioblixt