Annons

Uteslutning ur grupp

Produkter
(logga in för att koppla)

Shabbadang

Aktiv medlem
Hej,
Måste fråga vad det är som gäller vid uteslutning av gruppmedlem. Jag gjorde misstaget att lägga in flera bilder i en utmaning (det stod ingenstans något om hur många man fick lägga in) och blev ganska raskt utesluten av gruppledaren (som jag anar har ett horn i sidan till mig för att jag gett kritik som inte passade honom på hans bilder). Alla mina bilder och kommentarer i gruppen blev också raderade med omedelbar verkan.

Så - är det helt upp till gruppledaren att utesluta medlemmar, och räcker en sådan förseelse för att bli utesluten?

(Något säger mig att jag borde lämna den här ankdammen i alla fall, så det kanske inte spelar så stor roll, men det kunde vara intressant att veta ifall sådana här småpåvar ska få härja som de behagar här på FS).
 

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
Ja Värdarna har den möjligheten och vi räknar med att de inte missbrukar den utan om de använder det maktmedlet så kan de stå för det. Tycker man att man är orättvist behandlad så kan man skicka ett mail till redaktionen så kan vi kika, men samtidigt så hoppas jag att vuxna människor kan lösa sånt här på egen hand.
 

Shabbadang

Aktiv medlem
Ja Värdarna har den möjligheten och vi räknar med att de inte missbrukar den utan om de använder det maktmedlet så kan de stå för det. Tycker man att man är orättvist behandlad så kan man skicka ett mail till redaktionen så kan vi kika, men samtidigt så hoppas jag att vuxna människor kan lösa sånt här på egen hand.
Jo, man kunde ju hoppas det. Jag får väl finna mig i det, men visst tar det bort rätt mycket av det roliga med FS. Jag menar, det är ju inte blodigt allvar precis så om man bryter mot en regel som är oskriven dessutom, så kunde man ju tycka att man kunde få en chans till, efter tillsägelse.

Men som sagt, det börjar nog bli dags att fundera över att dra vidare och jobba mer seriöst.
 

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
Jo, man kunde ju hoppas det. Jag får väl finna mig i det, men visst tar det bort rätt mycket av det roliga med FS. Jag menar, det är ju inte blodigt allvar precis så om man bryter mot en regel som är oskriven dessutom, så kunde man ju tycka att man kunde få en chans till, efter tillsägelse.

Men som sagt, det börjar nog bli dags att fundera över att dra vidare och jobba mer seriöst.
Så här ser jag på det utifrån gissade scenarion:
- Om du anser att uteslutning enbart beror på att du laddat upp för mycket bilder så tycker jag värden agerat fel.
- Om ni tidigare haft en konflikt som också påverkar så tycker jag att den konflikten borde ni kan lösa bredvid.
- Om du laddat upp bilder för att obstruera när det kanske var underförstått att det var en bild och ni haft konflikt tidigare så tycker jag det verkar onödigt av dig och väl hårt av värden.
 

Shabbadang

Aktiv medlem
Lars, av nyfikenhet - vilket forum skulle du då välja istället?
Satsa mer på att jobba professionellt. Lägga tiden på att skapa en bra portfölj istället för att hålla på här med att kasta pärlor för svin, om uttrycket tillåts. Jag vet att jag har bra bilder men det tar för mycket tid att hålla på med detta ryggkliande som är normen här. Man vet ju också att det som är riktigt bra sällan gillas av alla och därför är det bortkastad energi att nå acceptans överallt. Istället gäller det att tro på sig själv och att föra fram det i kanaler som kan tänkas vara intresserade.

Själva forumfunktionen kan man ju delta i här ifall man har lust, även om man inte är betalande medlem och/eller jobbar aktivt med att lägga in bilder.

Jag tycker kanske att jag har lagt tillräckligt med tid på att ge konstruktiv kritik (det är bara att kolla min kvot på givna och fådda kommentarer) och det var nu rätt länge sedan jag själv fick en kommentar som verkligen var konstruktiv. Det blir mest allmänt ryggdunkande, vilket kanske kan vara trevligt, men knappast utvecklande i längden.
 

Shabbadang

Aktiv medlem
Så här ser jag på det utifrån gissade scenarion:
- Om du anser att uteslutning enbart beror på att du laddat upp för mycket bilder så tycker jag värden agerat fel.
- Om ni tidigare haft en konflikt som också påverkar så tycker jag att den konflikten borde ni kan lösa bredvid.
- Om du laddat upp bilder för att obstruera när det kanske var underförstått att det var en bild och ni haft konflikt tidigare så tycker jag det verkar onödigt av dig och väl hårt av värden.
1. Så är vad jag förstår fallet.
2. Den konflikten har bara bestått i att jag fått en avhyvling någon gång när jag gett bildkritik, men efter det har jag aktat mig för det och det har varit lugnt.
3. Nej, det var inte för att obstruera naturligtvis. Tvärtom så efterlyste gruppvärden fler bilder till en "utmaning" och då jag hade flera bilder uppladdade här som passade in i temat så lade jag in dem. Hade faktiskt inte en tanke på att det bara var en bild som gällde och dessutom så tog jag för givet att det skulle ligga en spärr i systemet mot att lägga in fler ifall det inte vore tillåtet, på samma sätt som det finns en spärr mot att rösta på sina egna bilder.
 

John Axl

Avslutat medlemskap
1. Så är vad jag förstår fallet.
2. Den konflikten har bara bestått i att jag fått en avhyvling någon gång när jag gett bildkritik, men efter det har jag aktat mig för det och det har varit lugnt.
3. Nej, det var inte för att obstruera naturligtvis. Tvärtom så efterlyste gruppvärden fler bilder till en "utmaning" och då jag hade flera bilder uppladdade här som passade in i temat så lade jag in dem. Hade faktiskt inte en tanke på att det bara var en bild som gällde och dessutom så tog jag för givet att det skulle ligga en spärr i systemet mot att lägga in fler ifall det inte vore tillåtet, på samma sätt som det finns en spärr mot att rösta på sina egna bilder.
Väx upp om det är möjligt.
 
ANNONS