Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Laga Ixus-kamera?

Produkter
(logga in för att koppla)

JonasFri

Ny medlem
Jag har en lite äldre Ixuskamera som autofokusen inte ville fungera på sist jag skulle använda den, slog av och på den ett flertal gånger, och zoomade åt båda håll ett flertal gånger, men det enda som hände var att objektivet fastnade längst ut så nu får jag bara ett felmeddelande om objektivfel när jag slår på kameran. Är detta något som man skulle kunna få ordning på själv om man öppnar upp kameran? Den används bara nån gång emellanåt då jag vill ha något litet och smidigt med mig utifall man skulle se nåt man vill fota så det är inget jag tänkte lägga några pengar på att få igång, sen så är den även för gammal för att kosta på något så skulle det vara möjligt att fixa den själv så vore det bra...
 

Betacam_SP

Aktiv medlem
Jag skulle nog säga att det inte är lönt att reparera den. Man får prisvärda ixus:ar till väldigt bra priser idag.
 
ANNONS