Annons

Foto/pappersskärare?

Produkter
(logga in för att koppla)

Jocce

Aktiv medlem
Vad kostar en vettig "papperskärare" (eller vad det nu kallas, en sån man lägger papper/fotografier i och skär dem rakt)?

Och vart får man tag på det?


/Jocce
 

renar

Medlem
skära foton

Jag köpte en kanonbra men den hette rotatrim har jag för mig.Jag hittade den på nätet för 700:- .
 

KGS

Aktiv medlem
Clas Olsson har två varianter... en med en stor kniv (Peach Photo Cutter), köp inte den, det gjorde jag. Den andra varianten har en kniv som åker på en släde liksom, den funkar säkert mycket bättre o mer exakt.

De kostar lika mycket o lite olika beroende på storlek. Jag pröjsade 298:- för min men ska nog köpa den andra för samma peng när jag svalt förtreten...

Edit: http://www.clasohlson.se/shop/store/frameset.asp?COSID=AF4B8C91C77044329CF502A3720548A7209819&CatPath=Eq0q110q122q191&SelectedWAG=8348&IsCampaign=N&NoCache=12/27/2003+11:36:46+PM

Den övre köpte jag... o ångrar mej.
 

cw-op

Aktiv medlem
k-g stolt; "Den övre köpte jag... o ångrar mej."

Förstår det. Antar att det inte blir nån vidare balans i en skärare av plast? Principipen e ju inte fel men det bör ju vara både tyngd o balans i en sån där. Har själv en giljotin med platta i solitt trä som det står "Ekdahls" på och med den amputerar man hela foten om man e på de humöret! Rekommenderas - Som pappersskärare då förstås (C; JANNE
 

KGS

Aktiv medlem
Njae, den funkar ju såtillvida att det blir raka snitt. Men det är inte lätt att få dem att hamna rätt!

Och för att hålla fast bilden trycker man ner en anordning som tyvärr skapar kraftiga märken på bilden :-(
 

cw-op

Aktiv medlem
Oki K-G. På min lägger man an kopian mot en kant på ovansidan så att man får en 90-gradare sen trimmar man in bredden mot ett gul-svart rutmönster på ovansidan av träplattan. Enkelt o okomplicerat! Mönstret består av nåt perstorpsliknande material som är limmat på ovansidan.

Knifen är tung och formad som en machete. Skäraren klarar åtminstone A3. Inhandlad på utomordentligt välsorterade Öbergs foto - S:t Eriksgatan (senare Expert) på 70-talet. Suverän braåha-grej när man vill ha långa raka kanter på papper eller andra tunna material. JANNE
 

KGS

Aktiv medlem
Jo, jag hade nån sån där anordning på ett kontor en gång, det var därför jag föll för den här varianten, men det är tusan så svårt att få kanten att hamna rätt, måste vara mycket enklare när man sätter skäret precis mot fotots kant som på den andra varianten Clas säljer... men visst blir det rakt o visst kan man skära många blad på en gång om man vill...
 
ANNONS