Annons

Fototidningar

Lars Jn

Aktiv medlem
Har en rejäl bunt fototidningar av olika slag liggande.
Det är ca 180 st från perioden 2007-2017.
Digitalfoto, FOTO, norska Natur&Foto, Fotosidan Magasin och lite lösa ex av annat.
Är det några pengar i detta så det är någon ide att lägga ut en annons?
I så fall - har någon en priside?

Lars
 

froderberg

Teknikredaktör
Teknikredaktör
Det ät gratis att sätta in annonser på Fotosidan, så det är bara att testa.

Kan tänka mig ett värde på 2-5 kr /st.
 

Abe Normal

Aktiv medlem
Är inte fototidningar en färskvara. Kollade min Readly.se för ett tag sedan, tror jag kom fram till 62 fotorelaterade utgivningar och om alla utgivare ger tio nummer, det blir hur mycket som helst. Jag skulle inte ge en spänn, bättre i så fall att läsa Readly, hur mycket bra artiklar och foton som helst.
 

PMD

Aktiv medlem
Det finns samlare som kan betala en hyfsad slant för kompletta årgångar av gamla fototidningar, men de ska nog helst vara äldre än från det senaste decenniet.
 

gunte

Aktiv medlem
Det kan väl alltid vara trevligt med fototidningar för någon.
Problemet är den orimligt höga kostnaden för frakt. Lösningen är
om någon i grannskapet kan hämta.
Fick själv ge opp en gång i tiden och lämna 40-50 årgångar till
återvinning.
Du kan ju testa tradera men tveksamt om det är värt besväret.
 

JanV

Aktiv medlem
skänk dom till din (eller närmaste) fotoklubb
där kanske de får leva kvar ett tag till
/ JanV
 

martinot

Aktiv medlem
Har en rejäl bunt fototidningar av olika slag liggande.
Det är ca 180 st från perioden 2007-2017.
Digitalfoto, FOTO, norska Natur&Foto, Fotosidan Magasin och lite lösa ex av annat.
Är det några pengar i detta så det är någon ide att lägga ut en annons?
I så fall - har någon en priside?

Lars
Spara de ett tag (50 år+) så kan de bli värda hyfsat mycket som kompletta samlingar.
 

apersson850

Aktiv medlem
Det är kanske bara kompletta samlingar som intresserar någon? Av en slump har jag råkat bli begåvad med ett antal nummer av Foto från senare halvan av 50-talet, samt någon halvdussin LIFE från samma tid. Dessutom några kataloger från Norrländska Fotocentralen. Guldgruva för den som till äventyrs vill veta vad en Hasselblad 1600 F kostade 1957, men det är nog ett rätt smalt intresse...

Det roliga med de här trycksakerna är att de är knappt bläddrade i ens. Ser ut som om de kom från tryckeriet för några dagar sedan.
 

PMD

Aktiv medlem
Ja, kompletta årgångar brukar vara av intresse för samlare, medan enstaka nummer knappast är av intresse, såvida de inte kompletterar en inkomplett årgång.

Huruvida just FOTO och LIFE samlas på vet jag dock ej.
 
ANNONS