|
|
#151 |
|
|
Enligt uppgift på ett annat forum är STT Media vid Sandarna/Röda sten auktoriserade av Nikon att utföra enklare arbeten. Ring dem och fråga!
http://www.sttmedia.se/index.php/contact/89-nks (Jag har inte anlitat dem själv än) |
| Besvara med citat |
|
|
#152 |
|
|
Tackar, känns som jag skall göra ett försök med STT!
|
| Besvara med citat |
|
|
#153 |
|
|
Jag har då den mesta flyt man kan ha med verkstäder och garantier.
Lämnade in min D800 med ett AF-s objektiv ( båda med garanti) och tre äldre af-d objektiv. Det tog ju närmare tre veckor, men allt kom tillbaka uppmätt, fixat rengjort till en kostnad av min bilresa på 2*15 minuter till Nikon i Solna. De äldre objektiven gjorde Nikon fritt som goodwill, resten garanti. Har väl bara tur antar jag :-) ( eller också funkar det för det mesta bra för alla ) Tänkte det kunde vara skönt med lite positivt i eländet :) |
| Besvara med citat |
|
|
#154 |
|
|
Tror nog det funkar bra för många. Det är väl de här lite mer oförklarliga serviceärendena som man retar sig på. Vad gällde min 85:a så är det ju skrattretande att man påstår sig lagat en glugg som är absolut omöjlig att sätta skärpan med. Första gången var det inget fel alls och de andra två ggr så hade man åtgärdat det som från början ansågs felfritt. Mina rön bekräftades utan vidare av två personal från MM Norrköping, bägge fotografer varav den ena delvis lever på fotografin.
Men visst en kort tid innan hade jag en 24-70 2,8 som var inne o vände på verkstaden och då tillfredställande åtgärdad. Dock visade sig att gummit släppt på zoomringen, något jag misstänker att verkstaden låg bakom. Inget jag normalt missar, då gluggen dessutom var så gott som ny vid tillfället. |
| Besvara med citat |
|
|
#155 |
|
|
Jo det är nog så att det oftast fungerar, fast så hör man ju historier som din ibland.
|
| Besvara med citat |
|
|
#156 |
|
|
Jag har också varit med om att lämna in en hel väska med grejer på morgonen och hämta ut det på eftermiddagen, kalibrerat, fixat och klart. Dessutom har jag varit med om det här:
http://www.fotosidan.se/forum/showth...64#post1531264 |
| Besvara med citat |
|
|
#157 |
|
|
En gång skickade jag in en 55 2,8 för fettning av snäckgången. När gluggen kom tillbaka via Expert låg räkningen på 2700 kr. Det här var kring 1995. Ni förstår nog min bestörtning. Efter lite högljutt klagande fick jag prata med verkstadschefen som ursäktade sig och slutnotan landade på kring 600 kr med frakter o allt.
En annan gång skickade jag in en Tamron för fettning av snäckgången vi Hallbergs foto. Förklarade att jag ville ha den riktigt trög. Efter ca 2-3 veckor kom den tillbaka med förklaringen att snäckan varok och pga det hade man inte gjort någonting. Men jag fick givetvis betala två fraktkostnader. Hmmm, vad säger man. Hade hellre betalat två frakter plus ca 500-600 kr för att man gjort det jag bad om. |
| Besvara med citat |
![]() |
| Bokmärken |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
| Ämnesverktyg | |
| Betygsätt det här ämnet | |
|
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:06.
Sök i forum
Forumkategorier
- Fototeknik
- Intresse / Inriktning
- Bilden i fokus
- Efter exponeringen
- Handla
- Utrustningsfrågor
- Foto som jobb (eller vägen dit)
- Fotosidan.se
- Annat
- Grupper och Klubbar