|
|
#16 |
|
|
Jag har också funderat på över laddningstiden även om jag inte får lika långa tider som dig, 5-10 på första bilden men sedan när jag bläddrar går det fort, verkar också som om det går fortare i Chrom än Explorer.
Bilderna är framkallade i Lightroom till den storleken som visas, om jag inte minns fel så ligger ingen av de större bilderna på mer än 0,4mb. |
| Besvara med citat |
|
|
#17 |
|
|
Ja själva förarbetet före uppladdningen låter ju helt frisk. Jag skall säga att nu laddas miniatyrerna fint när dom visats en gång och sparats i cachen. Dom större bilderna laddar också utan problem, troligtvis var det mycket att ladda i början, både hemsidan (.css med javascript antar jag) och bilderna.
Bilderna gillade jag också, och jag har någonting speciellt för nattbilder och djur. Möjligt att om det var mina bilder så skulle jag räta upp horisonten lite på vissa bilder, men skulle säga att dina bilder är snyggare och bättre än mina så jag borde egentligen vara tyst! =) |
| Besvara med citat |
|
|
#18 |
|
|
Tack, kul att du gillade bilderna.
Nattbilder är en favorit och tror att det syns på bilderna också, djur är svårt men fiskmåsen är jag sjukt nöjd med. Kan ligga något i att det är därför laddningen tar tid, skall nog kika igenom vad som laddas och ta bort det som inte behövs och se om det hjälper. Utan att överdriva så är mina kunskaper i bildbearbetning ytterst begränsade...att justera horisont vet jag inte hur man gör, en brist som jag är medveten om skulle behöva lära mig för att få ut det där lilla extra ur bilderna. |
| Besvara med citat |
|
|
#19 |
|
|
All bilder syns inte helt och jag skulle gärna vilja ha ett litet mellanrum mellan varje bild.
Sedan med den typen av galleri är du nästan låst på widescreen bilder. Kategorier? Här är mitt senaste projket med min egen hemsida, dock under utveckling då den är nästan helt ny ;-) http://www.bildeffekt.se MVH Julle. |
| Besvara med citat |
|
|
#20 |
|
|
Ja fiskmåsen hajade jag till vid i och med att jag tagit några måsbilder själv men objektivet har satt stopp kvalitetsmässigt. Billigaste möjliga så det var intressant att se hur det KAN se ut.
Du körde lightroom sa du? Svenska eller engelska men du klickar på beskär bilden sen kan du antingen vrida bilden manuellt eller med linjalen, då kan du dra ett streck längs horisonten så rätar bilden upp sig efter det. Det är för sånna som dig och mig som gyorffyfototips.se är klockren. Där kör han nästan enbart i lightroom i sina videos, perfekt om man vill slippa läsa, och det är pedagogiskt och fint!!! |
| Besvara med citat |
|
|
#21 |
|
|
Tack för tipset, jag skall kolla in sidan.
|
| Besvara med citat |
|
|
#22 |
|
|
Aight m8's
Sidan är justerad, tackar för infon =) |
| Besvara med citat |
|
|
#23 |
|
|
Tack som f.n! Det är en härlig kick att bli kallad inspirerande.
|
| Besvara med citat |
|
|
#24 |
|
|
Nytt material på facebook sidan, TheDamnArtisticFail.
http://www.facebook.com/media/set/?s...9141970&type=1 Eftersom det blivit sådan fjong på allt i den här tråden, släpper jag lös den här ... Paris ladies and gentlem. MVH PB |
| Besvara med citat |
|
|
#25 |
|
|
Fint ljus i bilderna från Paris. Ska själv dit på måndag, får se om det hinner bli något fotande dock...
Sidan i första posten är i mina ögon lite rörig, och det är svårt att få något grepp om vad det egentligen är som visas. Bilderna flyter lite hop med grafiken... Men om du känner att det grafiska representerar dig och din stil som fotograf, då ska du självklart behålla det hela! I slutet på 90-talet fanns det en kille som hette AntiOrp eller något liknande, som gjorde helt galna hemsidor - de länkade runt till varandra, med javascript och grejs som gjorde att allt fladdrade och flög. Din sida påminner lite estetiskt om den perioden, även om den kanske saknar specialeffekterna... Jag nöjer mig själv med en mer minimalistisk approach. Det är egentligen bara en Wordpress sida som jag skalat bort i princip allt på. Men smaken är ju som sagt som baken :) http://www.jonnensen.se |
| Besvara med citat |
|
|
#26 |
|
|
mjo, smaken är ju som baken... Men thx för uppmärksammandet, skönt att du tog dig tid att skriva! Granna bilder hos dig också, väldigt dokumentärt. =) Salut !
|
| Besvara med citat |
|
|
#27 |
|
|
=))
|
| Besvara med citat |
|
|
#28 |
|
|
Lägger allt i samma tråd, onödigt att läga ny. Ny uppdatering på hemsidan : www.philipbengtsson.se
Film samt foton ^^ MVH PB |
| Besvara med citat |
![]() |
| Bokmärken |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
| Ämnesverktyg | |
| Betygsätt det här ämnet | |
|
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:08.
Sök i forum
Forumkategorier
- Fototeknik
- Intresse / Inriktning
- Bilden i fokus
- Efter exponeringen
- Handla
- Utrustningsfrågor
- Foto som jobb (eller vägen dit)
- Fotosidan.se
- Annat
- Grupper och Klubbar