Gammal 2012-08-11, 22:24   #1

Fråga Gråskala-Problem med NEC Spectraview Reference 271
Hej!

Köpte i fredags en NEC Spectraview Reference 271 http://www.nec-display-solutions.com...w&realm=search

Hade tidigare en enklare skärm och använde Spyder 3 som skärmkalibrator för mjukvarukalibrering. Innan jag körde NEC:s kalibreringsprogram avinstallerade jag programvaran fån Spyder3 och tog bort den gamla ICC-profilen.
Kör win 7. Kör på Native-upplösningen och 32bitars färg.

Har kört Spectarview Profiler 5 tillsammans med Spyder 3 med olika inställningar och presets för att hårdvarukalibrera.

Nu har jag två problem:

1) Max gray. scale är heeeelt galen den ligger mellan 4 och 7 beroende på inställningar, DelteE95 är 1.5 Se bifogade filer.

2) Nu ser jag banding överallt, i window-loggan under uppstart, i alla win7 skrivbordsbilder och till och med i de med SV5 Profiler5 medföljand full-gammut bilderna.

Något verkar vara generalknas. Tacksam för alla tips!
Besvara med citat   
Gammal 2012-08-11, 23:21   #2

Problemet löst!
Besvara med citat   
Gammal 2013-01-04, 10:19   #3

Hur löste du problemet? :)

Jag har precis skaffat en likadan skärm och kalibrerar med spyder 4. Värdena (deltaE) ser bra ut men kikar jag på bilder har jag en massa bandning i mörka grå partier, har även rödbrunt färgstick i samma partier.

Fabriksinställningarna på skärmen ser bra ut med samma bilder.

(Spectraview profiler ger "error 2" och fryser i stort sett varje gång det används och måste tvångsavslutas, så det kan ju vara något mer som är knas...)
Besvara med citat   
Svara

Bokmärken

Ämnesverktyg
Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:08.

Aifo AB - Elinchrom D-Lite RX ONE studioblixt

Alltid bra priser på Elinchrom