Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Kopiera inställningar

Produkter
(logga in för att koppla)

jontemannen

Aktiv medlem
Hej!
Jag har ca 50 svartvita porträttfoton på jobbet jag vill få att se lika ut som möjligt. I bridge kan man enkelt kopiera inställningar och applicera på alla andra foton i RAW-format. Men hur gör jag med jpg?
Jag har läst och testat massa men jag blir bara frustrerad för inget är så enkelt som jag vill och det funkar inte.=(

Tänkte utgå från en raw som jag framkallar och sedan tex via blanda kanaler göra svartvit och sedan lite småinställningar. Nu har jag 1 bild som är ok. Hur "kopierar" jag till övriga bilder via raw till jpg?

Ska jag först kopiera inställningar i Bridge så alla rawinställningar blir samma, sen framkalla alla till jpg och efter det köra ngt script?

Skapa ett funktionsmacro.

Det blir nog absolut bäst, dvs. Om du nu kan köra samma inställningar på alla bilder och det blir bra!

Har du Bridge/ACR i CS3 kan du applicera en inställning på samtliga även i JPG. Develop setting, copy/paste. Alltså, om du kör ACR på en JPG, så kan du sen via Bridge kopiera över inställningarna till de andra JPG'erna.

Om jag nu förstod din fråga...

ANNONS
Götaplatsens Foto