Fotosidans Forum
>
Efter exponeringen
>
Photoshop CS / Elements
>
Elements + digital fotoram funkar ej
![]() |
|
|
Ämnesverktyg | Betygsätt ämne |
|
|
#1 |
|
|
Elements + digital fotoram funkar ej
Jag har använt Elements 4 & 7 utan problem. När jag nu köpt en fotoram (Reflecta Visiframe 15) så funkar ej (skärmen förblir svart) bilder som kommer direkt från Elements (inte ens om jag bara gjort "spara som"). Orginalbilder fungerar liksom bilder behandlade i Capture NX. Bilder som försts behandlats i Elements och sedan körts genom Capture NX fungerar också.
Bilderna är JPEG och sRGB. Jag har talat med Adobes support men de hade inga tips som fungerade (vi gick igenom några inställningar). Generalagenten (Molfo) tog emot ett mail men sedan åkte denna person på semester till efter jul. Har någon en idé om vad det kan vara vore jag tacksam! |
| Besvara med citat |
|
|
#2 |
|
|
Du kan prova att ta en bild som fungerar, ladda in i Elements och bara dra ett streck rätt över, spara en kopia och prova om den går att visa i fotoramen eller den också slutar fungera då.
|
| Besvara med citat |
|
|
#3 |
|
|
Fast om inte ens "spara som" - utan redigering fungerar - så lär det väl inte bli bättre om man gör någon redigering.
Det måste ju vara någon inställning i Elements som ställer till det. Det du kan kolla på: - Bildstorleken. Kanske finns det en maxgräns på fotoramen som du kommer över? - JPG variant, det finns ju olika JPG format (JPG, JPG 2000), komprimeringar, underformat osv. - 8-bitar, 24 bitars färg, CMYK/RGB. - DPI inställning. Det måste ju gå att få till på något vis. Mvh Anders |
| Besvara med citat |
|
|
#4 |
|
|
Jag har testat med att lägga till ett sträck, kollat mindre storlek, JPG 2000 gav ej något resultat, ändrat några parametrar som jag tror har med färgalternativ att göra, kollat att det är sRGB (vilket det är på de bilder som i orginal fungerar). Ännu har inget fått fotoramen att visa bilderna från Elements. Jag fortsätter imorgon kväll.
Tack för hjälpen! |
| Besvara med citat |
![]() |
| Bokmärken |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
| Ämnesverktyg | |
| Betygsätt det här ämnet | |
|
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:28.
Sök i forum
Forumkategorier
- Fototeknik
- Intresse / Inriktning
- Bilden i fokus
- Efter exponeringen
- Handla
- Utrustningsfrågor
- Foto som jobb (eller vägen dit)
- Fotosidan.se
- Annat
- Grupper och Klubbar