Annons

Förhandsvisade bilder kapas i bridge

Produkter
(logga in för att koppla)

Roq

Aktiv medlem
Varför kapas mina bilder som ligger längst till höger i Bridge när de förhandsvisas? Tyckte jag dessutom hört att de inte ska göra det i nya CS4.

En egenskap eller bug i tidigare versioner helt enkelt, i CS4 finns en inställning "Lock Thumbnail Grid" som gör att bara hela previewbilder kan visas.

Jag var nog lite otydlig. Alltså det är CS4 och "rutnätlås" under "visa" är på men jag har fortfarande kapade bilder.

Längst ner till höger i min Bridge finns två ikoner, ett rutnät med ifyllda rutor, och ett med "ihåliga" rutor. Klickar jag på den senare (hjälptexten när man pekar på den är "Click to lock thumbnail grid") så visas inga avklippta bilder.

Jag kan missförstå dig. Men ibland buggar mitt bridge. Det tror fönstret är större än vad det är och klipper av bilder i högerkant.

Jag löser det med Window>Workspace>Reset to default

Jag kan missförstå dig. Men ibland buggar mitt bridge. Det tror fönstret är större än vad det är och klipper av bilder i högerkant.

Jag löser det med Window>Workspace>Reset to default

Mattias: Det tipset tackar jag för! Det löste problemet.
Förut var det bara i vissa storlekar som bilderna inte klipptes. Nu kan jag dra helt fritt fram och tillbaka i reglaget som reglerar storleken på de förhandsvisade bilderna.
Tackar.
Mvh Urban

ANNONS
Götaplatsens Foto