Gammal 2009-02-16, 16:06   #16
Kodsnickare

dloow skrev: Jag har fått beskedet att de ansvariga för Beckis, tagit beslut att inte låta öppna dörrarna för fler fotoprojekt. Synd för oss. Jag har sett en hel del bilder från Beckis, och de nyare bilderna visar väldigt väldigt mycket klotter.. så vi får trösta oss med att Beckis troligen inte är lika intressant idag att fota som det varit förr.
Trist men inte oväntat.

Notera att det finns två ställen på Beckis som brukar fotograferas. Den mest sabbade är den där paviljongen nära grindstugan, med plywood på alla fönster mm. Den är totalsabbad och graffad, det har vart rätt lätt att komma in under en längre tid. Finns fina bilder tex här http://camjam.se/projekt/evenemang/k...alsjukhus.html

Den stora byggnaden som nu skall bli bostäder vet jag inte hur pass klottrad den blivit invändigt, den har ju varit bättre larmad. Men det verkar ha varit intrång där också såg jag när jag gick runt förra helgen.

En liten önskan jag såg på paviljongen: :-)

Senast redigerad av clindh den 2009-02-16 klockan 16:12.
Besvara med citat   
Gammal 2009-02-18, 00:37   #17
xrp

Jaha, nu när det då ändå inte blir frågan om något officiellt besök så kan jag ju lika gärna fresta allas fantasi med att en granne till mig, där jag bodde som liten på somrarna, arbetade som vårdare på Beckis.

Vad jag minns kan han nog ha arbetat där hela livet och åldersmässigt kan han mycket väl ha gått i pension ungefär samtidigt med att de stängde hela rasket. Jag antar att det hade varit otroligt intressant om man kunde ha övertalat honom att sas. ge en guidad tur på stället under ett sådant besök. Han var dessutom bra på att dra historier, om än med något fluktuerande sannningshalt, å det kan inte ha varit mycket som han inte visste om det stället... Nåja, vi har ingen kontakt längre, och han är säkert för gammal för att orka, och vi får ju ändå inte, osv... Men attans vad intressant...
Besvara med citat   
Svara

Bokmärken

Ämnesverktyg
Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:05.

Aifo AB - Lastolite Megaparaply till Minipris

Stort sortiment av bakgrunder!