|
|
#16 |
|
Kodsnickare
|
Trist men inte oväntat.
Notera att det finns två ställen på Beckis som brukar fotograferas. Den mest sabbade är den där paviljongen nära grindstugan, med plywood på alla fönster mm. Den är totalsabbad och graffad, det har vart rätt lätt att komma in under en längre tid. Finns fina bilder tex här http://camjam.se/projekt/evenemang/k...alsjukhus.html Den stora byggnaden som nu skall bli bostäder vet jag inte hur pass klottrad den blivit invändigt, den har ju varit bättre larmad. Men det verkar ha varit intrång där också såg jag när jag gick runt förra helgen. En liten önskan jag såg på paviljongen: :-) Senast redigerad av clindh den 2009-02-16 klockan 16:12. |
| Besvara med citat |
|
|
#17 |
|
|
Jaha, nu när det då ändå inte blir frågan om något officiellt besök så kan jag ju lika gärna fresta allas fantasi med att en granne till mig, där jag bodde som liten på somrarna, arbetade som vårdare på Beckis.
Vad jag minns kan han nog ha arbetat där hela livet och åldersmässigt kan han mycket väl ha gått i pension ungefär samtidigt med att de stängde hela rasket. Jag antar att det hade varit otroligt intressant om man kunde ha övertalat honom att sas. ge en guidad tur på stället under ett sådant besök. Han var dessutom bra på att dra historier, om än med något fluktuerande sannningshalt, å det kan inte ha varit mycket som han inte visste om det stället... Nåja, vi har ingen kontakt längre, och han är säkert för gammal för att orka, och vi får ju ändå inte, osv... Men attans vad intressant... |
| Besvara med citat |
![]() |
| Bokmärken |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
| Ämnesverktyg | |
| Betygsätt det här ämnet | |
|
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:05.
Sök i forum
Forumkategorier
- Fototeknik
- Intresse / Inriktning
- Bilden i fokus
- Efter exponeringen
- Handla
- Utrustningsfrågor
- Foto som jobb (eller vägen dit)
- Fotosidan.se
- Annat
- Grupper och Klubbar
Senaste nyheterna
- En dryg vecka kvar på första uppladdningen!
- FS-profilen: Bloggen föder Majas fotointresse
- Vår drömfotoresa till Namibia - kort reserapport
- Nya objektiv från Samyang
- Från dröm till dödlig diagnos
- Koppla Lightroom till Fotosidan - Säg hejdå till krånglig bilduppladdning!
- Ny bildvisningssida för förstorad bild
- Pentax Q7 – kvalitetskompakt med utbytbara objektiv
- Pentax K-50 och K-500 – med eller utan vädertätning
- Test: Tre kvalitetskompakter med hög ljusstyrka