Fotosidans Forum > Fotosidan.se > Fotosidan frågar > Har fotosidan.se gjort dig till en bättre fotograf?

Notiser

Omröstning: Har fotosidan.se gjort dig till en bättre fotograf?
Omröstningsalternativ
Har fotosidan.se gjort dig till en bättre fotograf?

Svara

Ämnesverktyg
Gammal 2003-05-17, 15:09   #31

Yes!
Jag har lärt mig så otroligt mycket sedan jag började kolla upp denna sida. Är inte uppkopplad alla dar, men några gngr i veckan brukar det bli.
Framförallt forumet där man kan slänga ut vilka frågor som helst, och alltid är det någon som vet var, varför, hur eller så...utan att bli idiotförklarad. Forumläsarna verkar snarast se det som sin plikt att föra mig ut i ljuset. Har lärt mig mycket om till ex. Hasselblad och mellanformat överhuvudtaget.//Robert
Besvara med citat   
Gammal 2003-05-18, 10:51   #32

I teorin borde jag ha blivit en mycket bättre fotograf eftersom jag lärt mig mycket genom att titta på och bli inspirerad av andras bilder, läsa bra analyserande bildkommentarer, läsa bra artiklar och massor av kunniga och informativa foruminlägg.

Det är dock tveksamt om jag verkligen tar bättre bilder för det. Jag är nog obildbar.

Olle
Besvara med citat   
Gammal 2003-05-21, 15:43   #33
emo

Re: Har fotosidan.se gjort dig till en bättre fotograf?
elmfeldt skrev:
Vi undrar om fotosidan.se gjort dig till en bättre fotograf?

Kan man ju inte svara på själv men jag hoppas verkligen det....
Besvara med citat   
Gammal 2003-05-21, 19:04   #34

Ja absolut! Jag är helt grön på det här med fotografering och har tillbringat en massa tid här på fotosidan, läsandes kommenterer/kritik och forum. Har lärt mig massa saker och fått många Aha upplevelser!

Har fortfarande enormt mycket kvar att lära och det är så jäkla roligt! =)

Tyvärr är jag lite rädd för att själv kommentera bilder.. vad har jag att komma med? *fegis*

Tack för att sidan finns!
Besvara med citat   
Gammal 2003-05-21, 20:40   #35

Jag vet egentligen inte om jag har blivit en bättre fotograf, fast jag röstade "ja" på frågan. I alla fall har jag blivit mycket mer kritisk. Just nu tycker jag inte att jag tar några bra bilder över huvud taget. Min ribba har alltså höjts. Det märker jag också när jag tittar på andras kritikbilder. Visserligen har jag mindre tid för det nu än för ett år sedan, men numera ska det verkligen till något alldeles speciellt för att jag ska tycka att en bild är riktigt riktigt bra. Dessutom kan jag fastna för en helt annan typ av bilder nu än i början.
Besvara med citat   
Gammal 2003-05-25, 10:01   #36

Absolut!
Absolut!!, speciellt med det tekniska!! Och forumet är ju hur grymt som helst..!! oftast problem man behöver ha svar på snabbt och innan man vet ordet har man en handfull perfekta svar!!

rille
Besvara med citat   
Gammal 2003-05-26, 00:06   #37

Bättre? Det är ju en svår fråga... men Fotosidan har bestämt gjort mig till en argare fotograf i alla fall. Det kanske låter konstigt för somliga men det är jag mycket nöjd med.
Besvara med citat   
Gammal 2003-05-26, 02:59   #38

japp!

jag har lärt mig skitmycket av att titta på andras bilder. det bästa jag gjort tror jag, att titta på så många bilder. har givit mig mer än nånting annat tror jag.
Besvara med citat   
Gammal 2003-05-30, 13:23   #39

Glad Har fotosidan.se gjort...
Ja, det är i vart fall min förhoppning, primärt tack vare alla ide'er&uppslag och sekundärt via diverse tekniska råd&tips...
Tack ni alla "ide'sprutor"!!!
Besvara med citat   
Gammal 2003-05-30, 13:23   #40

Glad Har fotosidan.se gjort...
Ja, det är i vart fall min förhoppning, primärt tack vare alla ide'er&uppslag och sekundärt via diverse tekniska råd&tips...
Tack ni alla "ide'sprutor"!!!
Besvara med citat   
Gammal 2003-06-01, 22:36   #41

Yes,
det går icke att förneka. Tack för det!
Besvara med citat   
Gammal 2003-06-30, 16:04   #42

Visst!
Även en gubbe med "hårddisken full sedan länge" lär sig något nytt vid varje besök på fotosidan. Produktinfon speciellt, kameror, filter, objektiv mm som man normalt inte har en sportmössa att hinna kolla upp på egen hand. Bättre bilder blir det kanske inte ännu, men har man försökt så här länge kan man hålla på lite till..
Besvara med citat   
Gammal 2003-08-22, 00:56   #43

Garv! Absolut !
Ja min korta tid här på FS har förändrat min syn på fotografering ,bilder och motiv revolutionärt.
Har tagit foto på saker som jag inte ens hade sett för några månader sedan.
/Marlene
Besvara med citat   
Gammal 2003-08-22, 09:57   #44

För mig har fotosidan blivit den fotoklubb som jag inte haft vett att gå med i tidigare.

Jag skrev det någon gång för rätt länge sedan: fotosidan är webben när den är som bäst: en stor grupp människor som brinner för ett gemensamt intresse och vill lära ut och lära sig själva.

Jag har lärt mig mer om bildseende och fått en chans att hänga med i den digitala utvecklingen. :-)
Besvara med citat   
Gammal 2003-08-25, 18:03   #45

Jag måste få hålla med att fotosidan är något verkligen positvt för den som har ett foto intresse. Att jag blivit en bättre fotograf kan jag inte påstå då jag mycket sällan själv blir nöjd med mina bilder. Men däremot håller sidan inspirationen vid liv vilket är en förutsättning för att knäppa vidare.
Besvara med citat   
Svara

Bokmärken

Ämnesverktyg

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:50.

Aifo AB - B+W Polaristionsfilter

Stort sortiment av bakgrunder!