Annons

Bra CD med Fotosidan Magasin

Produkter
(logga in för att koppla)

molusk

Aktiv medlem
Hej!
Jag blev förvånad över hur informativ CD:n om RAW-filer var.
Jag hittade flera funktioner som jag tidigare inte provat.
Jag fotade några bilder i både JPG och RAW och det var förvånande vilken förbättring det blev i bilderna från RAW jämfört med JPG direkt. Nu tog jag visserligen några bilder med stora kontraster i det fina solljuset, men ändå.
//Bosse
 

gedjan

Aktiv medlem
Japp, jag hade också problem med ljudet på min. Men efter en stund kom det tillbaks... :-(. Gissar att det är något fel i produktionen och att Fotosidan (IDG) kommer att skicka ut en ny DVD till oss alla.
 

Anders Östberg

Guest
Jo, min blir tyst en stund också i det kapitlet ... kan man få en ny skiva tro eller är det för mycket att klaga på en "gratisbilaga"?
 

gedjan

Aktiv medlem
Jo, min blir tyst en stund också i det kapitlet ... kan man få en ny skiva tro eller är det för mycket att klaga på en "gratisbilaga"?
Gissar att du har betalat för tidningen, och att det följde med en DVD som bonus är ju bara att tacka och ta emot. Men då vill man ju att den skall fungera, vissa kanske köpte tidningen enbart för denna DVD?!
Tror Moderskeppet/Mattias liksom Fotosidan vill att alla vi som fått denna bonus skall vara nöjda. Eller är hans övriga DVD på moderskeppet i samma kvalitet?! (Tror knappast det, men här har något gått snett).
Kan inte tänka mig något annat än att dom rättar till problemet.
 

molusk

Aktiv medlem
Ljudet

Ja just sista delen som handlar om vinjettering råkade jag hoppa över vid första körningen och det finns inget ljud där på min skiva heller.
Finns det ingen moderator som läser inläggen här och som kan skicka vidare detta problem så vi kan få ett svar från de ansvariga.
 

AndreasLeijon

Ny medlem
Hej alla!

Det är verkligen otroligt trist att denna bugg åkt med på cd:n. Vi har tyvärr inte möjlighet att trycka upp nya skivor men däremot se till att ni kan komma åt en fixad film på webben.

Kul förresten att ni uppskattade skivan i övrigt!

/Andreas Leijon
Chefredaktör Fotosidan Magasin
 

moderskeppet

Aktiv medlem
Hej på er!

Mycket riktigt verkar ljudet försvunnit efter ungefär halva filmen kring vinjettering. Precis när jag ska gå genom Split toning.

Oturligt förstås. Och synd att vi inte upptäckte det i korrtittandet.

Troligtvis har det fallit bort i sista produktions-steget (jag pekar här finger mot Adobes Media Encoder CS4).

Hur som helst. Vi försöker få upp en ersättningsfil under tisdagen. En du kan se online eller kopiera in till din hårddisk om du vill.

För er som vill ha kursen komplett på er egen dator så är det bara att kopiera över skivan på hårddisken. Sen visar vi var ni lägger ersättningsfilen.

mvh / Mattias, Moderskeppet.se
 

Anders Östberg

Guest
Man tackar för uppdateringen!

Om man nu inte vill ha det hela på disken så kan väl den händige då tillfälligt kopiera CDn till hårddisken, lägga in ersättningsfilen, och sedan bränna en ny CD.
 

Lurch

Avslutat medlemskap
Jag blir helt nöjd om avsnittet kommer upp på webben!

PS. Filmerna måste fortsätta följa med tidningen, de är sjukt bra!!!
 

mirres54

Aktiv medlem
Hej på er!

Mycket riktigt verkar ljudet försvunnit efter ungefär halva filmen kring vinjettering. Precis när jag ska gå genom Split toning.

Hur som helst. Vi försöker få upp en ersättningsfil under tisdagen. En du kan se online eller kopiera in till din hårddisk om du vill.

För er som vill ha kursen komplett på er egen dator så är det bara att kopiera över skivan på hårddisken. Sen visar vi var ni lägger ersättningsfilen.

mvh / Mattias, Moderskeppet.se
Snabbt och föredömligt agerat.

Tack

/L
 

perese

Aktiv medlem
Jag har blivit övertygad, ni (Mattias & Co på Moderskeppet) är bäst på utbildningsmaterial om PS/LR, enl min mening.
Jag kommer definitivt att inhandla filmer från er, otroligt pedagogiska! Mvh Peter
 

skogsbaronen

Aktiv medlem
Ja det var ju lite synd, men just det som försvann var inte av så stort intresse för mig iaf =)

Otroligt pedagogiska filmer. Man lär sig otroligt många trix som är svåra att komma på själv.
Skillnaden mellan fill light, recovery, blacks och brightness var guldkornet för min del.
 

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
Moderskeppet är verkligen grymma och vi är glada att vi samarbetar med de glada laxarna.

Jag har kontakt med Mattias och vi kommer så snart vi bara kan lägga upp filmen hos oss så att ni kan kolla på partiet som saknade ljud. Återkommer i frågan!
 

gedjan

Aktiv medlem
Jag har blivit övertygad, ni (Mattias & Co på Moderskeppet) är bäst på utbildningsmaterial om PS/LR, enl min mening.
Jag kommer definitivt att inhandla filmer från er, otroligt pedagogiska! Mvh Peter
Jag kan bara hålla med, gick deras distansutbildning på Högskolan under hösten 2008. Och den var SÅ BRA! Pedagogiskt upplagd med bra övnings/inlämningsuppgifter.
 

moderskeppet

Aktiv medlem
Nu är det fixat!

Du kan se den online, ladda ner iPhonefilen eller ladda ner och ersätta filen på skivan (men då måste du kopiera hela skivan till disk, den är inte stor)

Se online: http://www.moderskeppet.se/dvd/exempel_spelafilm.php?folder=fotosidanmag2009/&film=09&hojd=720&bredd=1152

Ladda ner iPhone: http://www.moderskeppet.se/dvd/uppdateringar/fotosidanmag/09flerflikar.mp4

Om du hellre vill ha en komplett produkt:

Kopiera över skivan till hårddisk.
Ladda ner och ersätt den trasiga i mappen Resources>Film
http://www.moderskeppet.se/dvd/uppdateringar/fotosidanmag/09.flv

Att det blev ett fel är troligtvis jag själv. Nånstans i en export pajade det och min snabba korr var för uselt utförd (jag brukar lyssna genom allt, men ibland är jag frestad att snabbspola). Jag ber om ursäkt för det.
 

KoRnflakez

Medlem
Fick ingen skiva med i tidningen.

Hej!

Jag prenumererar på Fotosidan Magasin, men i min tidning fanns det inte någon skiva. Jag har gjort som så att jag skickade ett mail till fotosidan via kontaktlänken här på sidan.

Vet någon hur pass lång tid det brukar ta att få svar där?
Tror ni att jag kan räkna med att få en skiva skickad till mig?

MvH /Rikard
 
ANNONS