Annons

Enkelradig verkrygslåda i PSE7

Produkter
(logga in för att koppla)

Peter Sundell

Aktiv medlem
Enkelradig verktygslåda i PSE7

Hej på er alla!

Jag har en kort fråga som gäller PSE7:

Kan någon hjälpa mig med i hur man får den ordinarie dubbelradiga verktygslådan att bli enkelradig som i CS3?

Jag trodde först att det inte gick, men jag har sett en del videokurser på bl.a. YouTube där men visat PSE7 tips & trix, och flera av dessa har haft den enkelradiga verktygslådan, se länken har:
http://www.youtube.com/watch?v=nW20tXnDwX4&translated=1

Jag vill ha så stor arbetsyta som möjligt eftersom jag jobbar enbart med laptops utan externa skärmar.

Tacksam för era svar.
Hade så bra
//Peter

Senast ändrad:
Verktygslådan är enkelradig när den är dockad i vänsterkanten och dubbelradig när den är flytande. Den kan också vara enkel- eller dubbelradig beroende på hur stort fönstret är som Elements är öppnat i. Några andra sätt att ändra enkel- eller dubbelradigheten finns inte enligt mina Elements 7-böcker.

Tack för svaret Ellinor!

Då stämmer det i varje fall att det går.
Kanske beror det på att jag har för liten skärm?
Kör med 1280 x 800 på min, och det spelar ingen roll
om jag har den dockad eller flytande, den är alltid dubbelradig.

Mv//Peter Sundell

Den enkelradiga är standard och den som normalt ska finnas där när man öppnar programmet första gången, så jag antar att det måste bero på din skärmstorlek. Vill man ha större arbetsyta går ju den odockade att stoppa undan i nederkanten av fönstret - även om det är lite knöligt att jobba så.

Det verkar vara att som så att den expanderar sig när du förstorar fönstret (eller kör på större skärm)

ANNONS
Götaplatsens Foto