Gammal 2009-04-02, 14:59   #1

Skulle behöva hjälp!
Hej alla!

I onsdag så fråga dom på mitt jobb om något kunde fixa med
vårat nya företagspaket, att göra 3 snygga mallar för våran sponsors del. Iaf så sa jag att jag kunde fixa det :(

ångra mig lite nu va :P

iaf

Kommer se ut så här

paket 1 =GULDSPONSOR

paket 3 =SILVERSPONSOR

paket 2 =BRONZSPONSOR

tänkte drar igång cs3 och testar när jag är hemma, när jag kom hem så får jag lite små ångest och det blir inte alls så "proffsigt" eller snyggt för jag saknar kunska om bild/photoshop.

skulle vara skit kul/snällt om något kan göra detta åt mig ...ingen svår grej om man kan det :P

Formatet ska vara 13*18 typ en halv a4:a!
Den som orkar får fria händer bara loggan och det blir snyggt

här är den mallen jag gjorde så ni förstår :)
Besvara med citat   
Gammal 2009-04-02, 15:12   #2

Arg
Derileec skrev: skulle vara skit kul/snällt om något kan göra detta åt mig ...ingen svår grej om man kan det :P
Hej du,
Att flippa burgare är inte heller nån svår grej, så det är bäst att du genast pallrar dig iväg till närmaste McDonalds och hjälper till. Annars kan du komma över till min arbetsplats och göra mitt jobb åt mig. Fast det verkar du inte vara tillräckligt kvalificerad för...
Besvara med citat   
Gammal 2009-04-02, 15:16   #3

Pekka M skrev: Hej du,
Att flippa burgare är inte heller nån svår grej, så det är bäst att du genast pallrar dig iväg till närmaste McDonalds och hjälper till. Annars kan du komma över till min arbetsplats och göra mitt jobb åt mig. Fast det verkar du inte vara tillräckligt kvalificerad för...
HA HA ha!

Skön du är pekka!
men burgare skulle jag hjälpt dig med om dt gick att göra online!

om ja kan göra något så hjälper jag folk med det över nätet!
ber värkligen om hjälp så ja slipper tappa ansiktet imorgon :P
Besvara med citat   
Gammal 2009-04-02, 15:42   #4

Jag vet inte varför jag svarar... Men jag noterar i alla fall följande när jag tittar på ditt inlägg.

Du borde först tänka igenom vad du vill åstadkomma. Hur ska dessa "kort" tryckas upp? För att få riktigt bra guld-, silver-, eller bronstryck så är det nog fortfarande gammal hederlig offset-tryck som gäller. Hög startkostnad, men inte så dyrt om ni ska göra massor efter samma mall. Med "digital" fyrfärgstryck så skulle jag inte ge mig på stora heltäckande ytor med något som ska efterlikna dessa färger. Färglägg bokstäverna eller någon grafisk detalj i stället. Ett annat alternativ, eller komplement, är att välja ett tjusigt papper.

Varför inte använda ett typsnitt som finns i loggan? Kanske har KRIS dessutom en så kallad "grafisk profil" som du borde följa.

Loggan ser för övrigt lite taskig ut (kanske bara hårt komprimerad här ovan?). Har du en logga baserad på vektorgrafik (typ EPS) så är en sådan att föredra framför pixelgrafik (typ jpg). Är det en jpg så se till att den har tillräcklig upplösning.

Själva jobbet tycker jag - mycket seriöst - att du ska göra själv!
Besvara med citat   
Svara

Bokmärken

Ämnesverktyg
Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:32.

Aifo AB - Portabla batterier för studioblixtar