|
|
#1 |
|
|
Är det någon som lyckats få CS3 att lira med 5DMkII rawfiler?
CS3 borde kunna köra cameraraw 5 tycker jag. Är det någon i gråzonen som hittat en lösning på det här PC-aktiga försäljningstricket. |
| Besvara med citat |
|
|
#2 |
|
|
Enda tricket är att köra med DPP eller DNG konvertering. Tyvärr.
|
| Besvara med citat |
|
|
#3 |
|
|
Tack men nej tack.
Min tid försvinner så bra ändå. |
| Besvara med citat |
|
|
#4 |
|
|
Nä och då är ju enda alternativet att uppgradera till CS4. Vad tycker du är problemet?
|
| Besvara med citat |
|
|
#5 |
|
|
Varför skaffa Lightroom 2.3. Då lär det hela lösa sig. Eller, hemska tanke, använda den RAW-converter som följde med kameran.
Det här är något som vi får leva med att när kamerorna utvecklas så behöver även mjukvarusidan utvecklas. Men nog vore det väl bekvämt om utvecklingen stod still några sekel? :) |
| Besvara med citat |
|
|
#6 |
|
|
Att det jag just pröjsat 8 lök för nåt som inte funkar, vad tror du?
|
| Besvara med citat |
|
|
#7 |
|
|
Vems fel tycker du att det är då?
|
| Besvara med citat |
|
|
#8 |
|
|
life sucks!
|
| Besvara med citat |
|
|
#9 |
|
|
Detta var frågan:
Är det någon som lyckats få CS3 att lira med 5DMkII rawfiler? Har man ingen svar så är det ganska meningslöst att svara. |
| Besvara med citat |
|
|
#10 |
|
|
Du vet ju redan svaret, onödigt att skapa en tråd om den frågan.
|
| Besvara med citat |
|
|
#11 |
|
|
Över 820 inlägg men inga poäng, taskigt?
Tack för ditt givande bidrag till forumet. Säg godnatt till mamma nu och gå och lägg dig. Senast redigerad av Klintan den 2009-04-16 klockan 21:49. |
| Besvara med citat |
|
|
#12 |
|
|
Det var roligt, kom du på den själv?
Men allvarligt så tror jag att om nu någon hade kommit på hur man skall göra för att fixa 5DMk2 med CS3 och tidigare så hade det nog vid det här laget var en rätt känd metod som folk hade delat med sig av, du är nog inte ensam med den kombon. Ett bra råd tycker jag är att ta kostnaden att uppgradera till CS4, det finns många bra funktioner som gör att man jobbar snabbare än i CS3, och vips så har man tjänat ihop uppgradrings kostnaden, alternativ ta lite tid att lära sig tex. Lightroom som gör att man kan jobba ännu mer effektivt, LR och Camera Raw är extremt lika i arbetsgång, det gör ju dessutom att du kan behålla CS3. LR kostar ca 3000:- Senast redigerad av Mattias Leppäniemi den 2009-04-16 klockan 21:58. |
| Besvara med citat |
|
|
#13 |
|
|
Tråkigt, men du har nog tyvärr betalat ett rejält överpris för CS3 om du har pröjsat 8 lök. Men har du 3:an kan du uppgradera för 2.875:-
|
| Besvara med citat |
|
|
#14 |
|
|
Men detta förefaller mig lite underligt!
I cs4 är det inga problem, men för cs3 kann Adobe inte hitta någon lösning? Jo naturligtvis genom att uppgradera och betala 2.800kr. Jag tycker inte detta låter riktigt! Känns som ett tvång från Adobe att uppgradera så de kann käna än mer pengar? Folk här på fotosidan brukar reagera, konstigt att detta inte har väckt några ramaskri tidigare? Funderar Lasse |
| Besvara med citat |
|
|
#15 |
|
|
Visst, det är jättetrist att det inte funkar i CS3, speciellt för dom som köpt programmet nyligen.
Men, det håller inte att Adobe skall lova att stödja alla nya kameror som kommer, dvs ha bakåtkompabilitet i alla sina produkter, CS3 går ju inte att köpa längre. CS4 var ju redan lanserad när 5Dmk2 kom. Då kan man väl hävda att det skall fungera i CS2, CS, PS 9, PS 8 osv... Det håller inte. Adobe har ju löst det genom att man kan konvertera till DNG. Alternativt kan man framkalla i DPP och exportera till CS3. Eller så gör man som många andra och använder Lightroom eller Aperture, då slipper man problemet och vinner istället en massa fördelar. Visst det programmet kostar också en slant, men alternativet DPP som är gratis finns ju. Anledningen till att det inte blir något jättestort ramaskri är att många har anammat Ligthroom. Alternativt redan uppgraderat till CS4. Det är ingen jättekostnad om man har en CS3 licens. |
| Besvara med citat |
![]() |
| Bokmärken |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
| Ämnesverktyg | |
| Betygsätt det här ämnet | |
|
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:29.
Sök i forum
Forumkategorier
- Fototeknik
- Intresse / Inriktning
- Bilden i fokus
- Efter exponeringen
- Handla
- Utrustningsfrågor
- Foto som jobb (eller vägen dit)
- Fotosidan.se
- Annat
- Grupper och Klubbar
Senaste nyheterna
- FS-profilen: Bloggen föder Majas fotointresse
- Vår drömfotoresa till Namibia - kort reserapport
- Nya objektiv från Samyang
- Från dröm till dödlig diagnos
- Koppla Lightroom till Fotosidan - Säg hejdå till krånglig bilduppladdning!
- Ny bildvisningssida för förstorad bild
- Pentax Q7 – kvalitetskompakt med utbytbara objektiv
- Pentax K-50 och K-500 – med eller utan vädertätning
- Test: Tre kvalitetskompakter med hög ljusstyrka
- Kompakt fisköga till Samsung NX