Annons

Lightroom 2, compare view med dubbla skärmar?

Produkter
(logga in för att koppla)

J0£L

Aktiv medlem
Jag sitter med jämförelsevyn och skulle vilja få en bild på vardera skärm eftersom jag har dubbla skärmar, men jag lyckas inte få Lightroom att lägga den andra jämförelsebilden på den andra skärmen, utan bägge hamnar på samma skärm.

Ställer jag in skärm nr 2 på compare view också så ser jag samma jämförelse på skärm nummer två som på den första, vilket känns tämligen meningslöst.

Är det någon där ute som har löst det här?

Jag tycker Lightrooms stöd för 2 skärmar är ganska dåligt. Det finns alldeles för få möjligheter.

Jag tror att det inte går att göra det du vill, men jag har ju haft fel förr så vi får väl se hur länge det dröjer tills jag blir rättad! :)

Det var ju tråkigt. Jag får väl hålla tummarna för att Adobe utvecklar dubbelskärmsstödet till version 3 som kommer i vår istället.

Du kan ju alltid gå in på Adobes feedbackforum och se ifall det ligger som önskad feature. Kan tänka mig att det inte är prioriterat, eftersom de flesta som har dubbla skärmar troligen inte har dubbla identiska skärmar (och därmed får man ju färg-mismatch mellan skärmarna).

ANNONS
Götaplatsens Foto