Gammal 2009-12-26, 16:58   #1

Fråga Lighroom tappat bort skrivarprofiler
Har någon tips vad man kan göra i följande situation:

Antagligen vid updatering av Snow Leopard, försvann alla mina skrivar/papperprofiler från lighroom. Profilerna finns på rätt ställe på datorn, printern och colorsych hittar dem, men när jag skall väljä profil från listan i Lighroom hittar programet inga profiler. Stressande, eftersom den inte låter mig välja annat än "Managed by printer" och så blir resultaten ganska dåliga.
Besvara med citat   
Gammal 2009-12-26, 17:30   #2

Är det enbart i LR? Vi har tappat alla skrivarinställningar vid uppgraderingar till snökatten på jobbet och fick installera om skrivarna från början.
Besvara med citat   
Gammal 2010-01-07, 19:53   #3

h.pettson skrev: Är det enbart i LR? Vi har tappat alla skrivarinställningar vid uppgraderingar till snökatten på jobbet och fick installera om skrivarna från början.
Jo. Jag har ännu v. 1.4.1. Laddade ner Lightroom 3 beta och där fungerar allting prima. Finns inga nyare versioner av 1:an så måst väl upgradera till 2:an eller vänta på slutliga 3:an för att få problemet fixat.
Besvara med citat   
Gammal 2010-01-08, 01:17   #4

Det är inte Epson du har? Läste att några modeller från Epson vill inte fungera om du inte installerar dem från Rosetta.
Besvara med citat   
Gammal 2010-01-09, 15:01   #5

Jo, Epson Stylys Photo R800. Fungerar fint med Lightroom 3 så tror jag uppgaderar och fixar problemet på det sättet.
Besvara med citat   
Svara

Bokmärken

Taggar
lightroom, skrivarproblem

Ämnesverktyg
Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:14.

Aifo AB - Elinchrom D-Lite RX ONE studioblixt

Stort sortiment av bakgrunder!