Gammal 2010-03-27, 15:14   #91

Jag tycker det är en otäck bild. Jag studerade den inte eftersom den inte intresserar mig så mycket. Jag tycker om att titta på bilder som får mig att bli glad och denna är ju raka motsatsen.

Sorgligt på något sätt!
Besvara med citat   
Gammal 2010-03-27, 17:26   #92

Maria Glawe skrev: Jag tycker det är en otäck bild. Jag studerade den inte eftersom den inte intresserar mig så mycket. Jag tycker om att titta på bilder som får mig att bli glad och denna är ju raka motsatsen.

Sorgligt på något sätt!
Hej! jag har samma uppfattning som du: Tråkigt att denna tråd kommit upp igen.Trodde att det var slut på det dåliga omdömet att överhuvudtaget
repetera en bild med komentarer, med fiktiv framställning av en utsatt kvinna

Mvh

NE
Besvara med citat   
Gammal 2010-03-27, 18:27   #93

Maria Glawe skrev: Jag tycker det är en otäck bild. Jag studerade den inte eftersom den inte intresserar mig så mycket. Jag tycker om att titta på bilder som får mig att bli glad och denna är ju raka motsatsen.

Sorgligt på något sätt!
Själv tycker jag inte att allt i livet ska vara glättigt.
Besvara med citat   
Gammal 2010-03-27, 19:27   #94
EGW

jotemaster skrev: Själv tycker jag inte att allt i livet ska vara glättigt.
Fast det är ju inte vad någon påstått heller. Själv vill jag ge min uppmärksamhet åt sådant som gör mig glad. Men jag vet att det finns ett enormt intresse i vår tid för avbildning av det sorgliga, det obehagliga, det trista.
Besvara med citat   
Gammal 2010-03-27, 20:33   #95

EGW skrev: Fast det är ju inte vad någon påstått heller. Själv vill jag ge min uppmärksamhet åt sådant som gör mig glad. Men jag vet att det finns ett enormt intresse i vår tid för avbildning av det sorgliga, det obehagliga, det trista.
...det som är en stor del av vardagen för många och en del av livet för alla.

Bilden berör mej dock inte nämnvärt.

/K
Besvara med citat   
Gammal 2010-03-27, 22:18   #96

keckax skrev:
Bilden berör mej dock inte nämnvärt.

/K
inte mig heller. värjer mig bara mot ett ensidigt positivt bildbetraktande. missförstå mig rätt, jag är för en positiv livssyn, dock skulle jag aldrig hoppa över bilder av den anledningen att de är "otäcka".
Besvara med citat   
Gammal 2010-03-27, 23:53   #97

ja jag vet inte
bilden är inte tilltalande - det kan jag inte säga. Tycker inte heller den är intressant men inte heller provokativ nog för att väcka uppmärksamhet. Beskärning, posering, - det finns mycket som jag undrar varför snarare än - ball bild-.

Undrar hur vad vad som är tanken och vilken reaktion som förväntas.
//C
Besvara med citat   
Gammal 2010-03-28, 00:41   #98
EGW

keckax skrev: ...det som är en stor del av vardagen för många och en del av livet för alla.
Absolut! För mig är det nog att det är verklighet, själv behöver jag inte bilder av det.

keckax skrev: Bilden berör mej dock inte nämnvärt.
Jag tycker den är ful och olustig. Det är kanske meningen? Jag förnekar inte att den har en viss kraft.
Besvara med citat   
Gammal 2010-03-28, 00:45   #99
EGW

charlottes skrev: bilden är inte tilltalande - det kan jag inte säga. Tycker inte heller den är intressant men inte heller provokativ nog för att väcka uppmärksamhet. Beskärning, posering, - det finns mycket som jag undrar varför snarare än - ball bild-.

Undrar hur vad vad som är tanken och vilken reaktion som förväntas.
//C
När den visades på en offentlig utställning uppfattades den nog som på ett visst sätt provokativ. Typ "osminkad verklighet" eller något sådant (gissar jag). Denna typ av foto (inträngande bilder av samhällets undersida) har ju bildat skola i vår tid. Det verkar som om många människor som lever i all tänkbar social trygghet och bekvämlighet behöver lite sådant.
Besvara med citat   
Svara

Bokmärken

Ämnesverktyg
Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:31.

ColorMunki SMILE - Bildskärmkalibrering