Gammal 2012-03-08, 11:53   #256

hpz skrev: 430ex blixten på köpet på canon 7d måste ses som bra deal? Cyberphoto kör det även på 5d markII. Kanske för att trean kommit?
Det beror ju på vad totalpriset blir. Cyberphoto hade någon sådan drive med blixten på köpet för ett par månader sedan där de ändå var långt ifrån billigast. Deras drive med 430EXII för 1995:- för ett tag sedan var då bättre.

Men den här gången ser erbjudandet bra ut, blir cirka 700:- för blixten.
Besvara med citat   
Gammal 2012-03-15, 13:07   #257

30 säljer 60
Vitvarubutiken tretti.se säljer EOS 60D, medföljer fotobok samt ett kit med väska, minneskort och putsduk. Bilden visar kameran med ett 18-55mm objektiv, men objektivet nämns sedan inte i beskrivningen.

7990:-

http://www.tretti.se/hemelektronik/f...-eos-60d-paket
Besvara med citat   
Gammal 2012-03-15, 15:54   #258

Glad 18-55is
tommypeters skrev: Vitvarubutiken tretti.se säljer EOS 60D, medföljer fotobok samt ett kit med väska, minneskort och putsduk. Bilden visar kameran med ett 18-55mm objektiv, men objektivet nämns sedan inte i beskrivningen.

18-55is står med i paketet.
Besvara med citat   
Gammal 2012-03-15, 16:05   #259

Är inte så säker på att det fanns med när jag kollade innan, tittade igenom två gånger. Men kan ju ha blivit "hemmablind"... ;-)

Det gör ju i alla fall paketet något bättre, även om det objektivet kanske inte är det första man tänker sig ihop med ett 60D så är det ju klart billigare än vad någon annan butik tar för ett 60D-hus. Och fri frakt.
Besvara med citat   
Gammal 2012-03-15, 16:16   #260

tommypeters skrev: Vitvarubutiken tretti.se säljer EOS 60D, medföljer fotobok samt ett kit med väska, minneskort och putsduk. Bilden visar kameran med ett 18-55mm objektiv, men objektivet nämns sedan inte i beskrivningen.

Elgiganten är ju billigare med nån hundralapp, bara att slå på prisjakt.
Besvara med citat   
Gammal 2012-03-15, 23:14   #261

Håkan Bråkan skrev: Elgiganten är ju billigare med nån hundralapp, bara att slå på prisjakt.
Jo, men de sänkte det i eftermiddags, som svar på trettis sänkning. Vid lunch tog Elgiganten 9990:-.

Dessutom kan ju kameraväska, minneskort, fotobok och putsduk vara värt en hundring.

Senast redigerad av tommypeters den 2012-03-15 klockan 23:27.
Besvara med citat   
Gammal 2012-03-16, 01:47   #262

tommypeters skrev: Är inte så säker på att det fanns med när jag kollade innan, tittade igenom två gånger. Men kan ju ha blivit "hemmablind"... ;-)

Det gör ju i alla fall paketet något bättre, även om det objektivet kanske inte är det första man tänker sig ihop med ett 60D så är det ju klart billigare än vad någon annan butik tar för ett 60D-hus. Och fri frakt.
Objektivet stod inte med från början
Besvara med citat   
Gammal 2012-03-16, 16:03   #263

Tummen upp Vårrea på L-Foto
Hej

Jag passar på att tipsa er om att det är rea på L-Foto fram till den 20e april.
Kika in & se om det finns nått av intresse för er:)

http://www.l-foto.se
Besvara med citat   
Gammal 2012-03-16, 17:01   #264

Tummen ner
Thaleia skrev: Hej

Jag passar på att tipsa er om att det är rea på L-Foto fram till den 20e april.
Kika in & se om det finns nått av intresse för er:)

http://www.l-foto.se
Fast endast 5% rabatt på redan höga priser..
Exempelvis mediokra (tycker jag iallafall) 20-35/2.8L för 6900:- beg, med rabatt 6555:- känns inte som rea (just det objektivet brukar väl gå för runt 3000:-).
Besvara med citat   
Gammal 2012-03-16, 22:49   #265

StaffanW skrev: Fast endast 5% rabatt på redan höga priser..
Exempelvis mediokra (tycker jag iallafall) 20-35/2.8L för 6900:- beg, med rabatt 6555:- känns inte som rea (just det objektivet brukar väl gå för runt 3000:-).
Hej Staffan!

Vi företag har ju rätt att försvara oss läste jag i beskrivningen till forumet. SÅ... Visst har vi rea! Upp till 50% rabatt, inte på de optikerna som är mest gångbara såklart, men du kanske hittar nått intressant i resten av sortimentet. Kör du Canon så finns det ju gott om adaptrar för att testa övrig optik. Vi har det mesta :)

Jag tror tyvärr att du jämför vad begagnat priset hos privatpersoner ligger på, A- skick=nästan i nyskick, lägger vi som butik priset i nivå relaterat till nypris.
Vi lämnar 3 månaders begagnatgaranti. Vi har många nöjda kunder. Sen är det så klart upp till var & en som vill fynda på blocket & tradera, självklart gör man kap där, vi med ;)
Våra kunder betalar oftast mer tack vare att de vet vad de får och att vi finns där om det är nått.

Jag tänkte mest tipsa er som är nöjda L-Foto kunder att nu är en bra tid att handla på eftersom det är vååår-rea!!! :)
Trevlig helg
Besvara med citat   
Gammal 2012-03-16, 23:19   #266

Thaleia skrev: Hej Staffan!

Vi företag har ju rätt att försvara oss läste jag i beskrivningen till forumet.
Det står även i forumreglerna att författarna till inlägg ska agera som privatpersoner, inte kommersiellt. Det kan givetvis vara en avvägningsfråga, men skulle man fråga mig så skulle jag svara att du lagt dig på fel sida av den gränsen.
Besvara med citat   
Gammal 2012-03-16, 23:58   #267

Vi företag har ju rätt att försvara oss läste jag i beskrivningen till forumet. SÅ... Visst har vi rea! Upp till 50% rabatt, inte på de optikerna som är mest gångbara såklart, men du kanske hittar nått intressant i resten av sortimentet. Kör du Canon så finns det ju gott om adaptrar för att testa övrig optik. Vi har det mesta :)

Jag tror tyvärr att du jämför vad begagnat priset hos privatpersoner ligger på, A- skick=nästan i nyskick, lägger vi som butik priset i nivå relaterat till nypris.
Vi lämnar 3 månaders begagnatgaranti. Vi har många nöjda kunder. Sen är det så klart upp till var & en som vill fynda på blocket & tradera, självklart gör man kap där, vi med ;)
Våra kunder betalar oftast mer tack vare att de vet vad de får och att vi finns där om det är nått.

Jag tänkte mest tipsa er som är nöjda L-Foto kunder att nu är en bra tid att handla på eftersom det är vååår-rea!!! :)
Trevlig helg
Ja, visst är det så att man får betala lite för garanti och tryggheten att köpa från butik, och nu tog jag bara ett objektiv i mängden som jag tyckte var rätt dyrt. Men finns säkert många andra med bättre prislapp. Ni hade dessutom riktigt bra utbud.

Sen håller jag med dig i det här inlägget att du/ni måste få försvara er, däremot håller jag med kode om att ditt tidigare inlägg nog får räknas som reklam från ett företag.

Ska ändå titta vidare på er beg-sida.

Ha en bra helg själv.

Senast redigerad av StaffanW den 2012-03-17 klockan 00:07.
Besvara med citat   
Gammal 2012-03-17, 08:39   #268

Fråga
kode skrev: Det står även i forumreglerna att författarna till inlägg ska agera som privatpersoner, inte kommersiellt. Det kan givetvis vara en avvägningsfråga, men skulle man fråga mig så skulle jag svara att du lagt dig på fel sida av den gränsen.
Jag ber om ursäkt för det, jag läste nog tyvärr inte tillräckligt noga. Gick in & gjorde tipset som privatperson dock, men jag försvarade det som anställd. Verkar inte gå att ta bort inlägget heller!?
Besvara med citat   
Gammal 2012-03-17, 09:19   #269

StaffanW skrev: Fast endast 5% rabatt på redan höga priser..
Heh, ligger skyhögt över även inte särskilt billiga photografica i köpenhamn. I en fyndtråd.
Besvara med citat   
Gammal 2012-03-17, 10:23   #270

Trevlig helg
Vill påpeka att man får sätta vilka priser man vill men konkurrensmässigt håller inte resonomanget mot konkurrenterna på begagnat produkter. Mattssons foto har ofta rimliga till bra begpriser och ibland kan man fynda på Scandinavian Photo som har lite ojämn prissättning. Hegethorns verkar ha höjt priserna lite på beg men tydligt är att L-foto ligger generellt väldigt högt på begagnat. De andra lämnar också garanti.
Besvara med citat   
Svara

Bokmärken

Ämnesverktyg
Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:35.

Aifo AB - Elinchrom D-Lite RX ONE studioblixt

Alltid bra priser på Elinchrom