Annons

Är fotosidan.se medveten om Olympus E-5?

Produkter
(logga in för att koppla)

FranzEA

Aktiv medlem
Huvudnyhet på förstasidan på Fotosidan är Nikon D7000... Olympus E-5 tillkännagavs dagen innan D7000, men fortfarande nämns inte E-5 med ett endaste ord...

Ja, jag är en Olympusfotograf :)
 

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
Nej faktiskt inte. Vi har inga pressmeddelande varken i Redaktionskorgen eller till min adress. Vi får kolla med Olympus.
 

pet

Aktiv medlem
Nej faktiskt inte. Vi har inga pressmeddelande varken i Redaktionskorgen eller till min adress. Vi får kolla med Olympus.
Hehehe...jag är imponerad av att det har undgått alla som jobbar på/med FS att Olympus har släppt sin E-5 när alla andra kamerasiter plus olika prylsiter,tidningar mm har uppmärksammat det.
 

FranzEA

Aktiv medlem
Nej faktiskt inte. Vi har inga pressmeddelande varken i Redaktionskorgen eller till min adress. Vi får kolla med Olympus.
... men vänta nu... så du menar att fotosidan.se inte aktivt följer foto på nyhetsfronten?

Jag trodde att ni letade efter nyheter och hade koll på läget för oss medlemmar.

Blir det inte lite snedvridet om ni enbart litar på att tillverkarna hör av sig till er när de själva vill och gällande vilka produkter de själva vill pusha?
 

fiolmattias

Aktiv medlem
... men vänta nu... så du menar att fotosidan.se inte aktivt följer foto på nyhetsfronten?

Jag trodde att ni letade efter nyheter och hade koll på läget för oss medlemmar.

Blir det inte lite snedvridet om ni enbart litar på att tillverkarna hör av sig till er när de själva vill och gällande vilka produkter de själva vill pusha?
Jag e nog mer besviken på Olympus för det här än fotosidan.se.... :(
 

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
Jag skulle precis säga det Mattias precis sa. Vi bevakar prylmarknaden men så här funkar det - när en leverantör har något nytt och extra fint som de vill att konsumenter skall få upp ögonen för så bjuder de in till någon form av presskonferens. Dit kommer gärna alla journalister och får känna och klämma före alla andra dödliga. Om den nya produkten är ny och bara fin så ser marknadsavdelningen till att skicka ut ett pressmeddelande till sin distributionslista och då nappar också de flesta journalister. Gör man inget av detta så riskerar man att försvinna i bruset av allt nytt som sprutas ut inför Photokina (eller i vardagligt brus).

Nästa vecka är det Photokina och då skickar Fotosidan dit teknikgurun Martin Agfors för att under tre dagar vända på alla stenar och rapportera på Fotosidan. Och Martin har bokat möte med bl.a Olympus och kommer träffa den svenska representanten likväl som ansvarig från Japan. Så om inte förr så kommer vi iallafall då kunna läsa om Olympus.
 

pet

Aktiv medlem
Jag skulle precis säga det Mattias precis sa. Vi bevakar prylmarknaden men så här funkar det - när en leverantör har något nytt och extra fint som de vill att konsumenter skall få upp ögonen för så bjuder de in till någon form av presskonferens. Dit kommer gärna alla journalister och får känna och klämma före alla andra dödliga. Om den nya produkten är ny och bara fin så ser marknadsavdelningen till att skicka ut ett pressmeddelande till sin distributionslista och då nappar också de flesta journalister. Gör man inget av detta så riskerar man att försvinna i bruset av allt nytt som sprutas ut inför Photokina (eller i vardagligt brus).

Nästa vecka är det Photokina och då skickar Fotosidan dit teknikgurun Martin Agfors för att under tre dagar vända på alla stenar och rapportera på Fotosidan. Och Martin har bokat möte med bl.a Olympus och kommer träffa den svenska representanten likväl som ansvarig från Japan. Så om inte förr så kommer vi iallafall då kunna läsa om Olympus.
Må fungera så men rätt märkligt att inte någon av er på FS har uppmärksammat Olympus E-5 utan att glömma bort det...tex kamera&bild, prylfeber mfl...fick dom pressmeddelande eller blev bjudna på presskonferens??

Härligt...ska blir kul läsa hans rapport från Photokina.
 

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
Ja så är det, vi har ju absolut inget att tjäna på att inte uppmärksamma tillverkarnas stora nyheter. Jag mailade Olympus marknadsansvarige och han meddelade att han missat att skicka till både min och till vår redaktionsmail, men att det nu är fixat. Kollade också med vår frilansare som skriver många av våra känna-på tester och han har inte heller fått någon som helst info om E-5. Något pressmöte har det inte heller varit, mest troligt för att Olympus inte har någon kamera att visa upp ännu (vilket man kan se genom att både K&B och Prylfeber använder samma bilder, så de har bara skrivit om samma pressmeddelande).

Nu känns det inte superviktigt att även vi plankar den nyheten utan istället ser till att få lite egen känna-på känsla under nästa vecka.
 
ANNONS