Annons

bättre bilder på bilar med enklare medel?

Produkter
(logga in för att koppla)

TommyLA

Medlem
hej!

jag jobbar som bilförsäljare och tar många kort i veckan.

problemet är att det är fan så svårt att få bilerna att se bra ut. Det är så mycket reflexer från bilarna och skyltfönster. När det är mulet väder så blir bilderna som man vill men inte annars :)

finns det nått filter som kan va bra att ha?
eller är det enda lösningen att bygga en gruva?

någon som har några bra knep på utrustning/fototeknik?
 

apersson850

Aktiv medlem
Gardin för fönstret, måhända.

Polaristaionsfilter påverkar hur reflexer återges. Oftast är det mer användbart om man vill fotografera genom en glasruta eller vattenyta, men du kan ju prova på dina bilar. Det beror på riktning på ljuset osv, så det är omöjligt att säga om det blir perfekt, ingen skillnad eller nåt däremellan. Vanligtvis blir det det sistnämnda.
 

wfrank

Aktiv medlem
Kan du inte posta nåt exempel så man får ett exempel på hur (de oönskade) reflexerna kan se ut? Både roligare och lättare att spåna då :)
 

Surgeon

Aktiv medlem
Kan du inte posta nåt exempel så man får ett exempel på hur (de oönskade) reflexerna kan se ut? Både roligare och lättare att spåna då :)

Det är ju bara att gå in på vilken bilhandlares websida och kolla på deras bilder, finns inte mycket känsla där inte.

Tror att trådskaparen kommer att öka bilförsäljningen på sitt bolag om han tittar in i bilfoto tråden och får inspiration.

Men för att svara på frågan,

Be chefen köpa in riktiga studioblixtar med bra softboxar eller paraplyer
Hitta ett bra ställe i bilhallen som gör att omgivningen ser bra ut
Polfilter är ett bra tips
Använd reflektorer


Se bilen som en vacker modell som ska fotas och anpassa ljuset


Kolla in denna fotograf, han vet hur man fotar bilar,---> http://www.kenbrownart.com/
 

Maximus3D

Aktiv medlem