Annons

Kamera och iPAD (Tethered)

Produkter
(logga in för att koppla)

Surgeon

Aktiv medlem
Kolla in denna lösning av hur man kan använda sin iPAD som bildskärm och få upp bilderna på istället för på datorn.

Kommer nog inte att jailbreaka min iPAD men upplägget funkar ju klockrent även i studion över nätverket.

Nu ska jag ut och shoppa nytt minneskort och sedan besöka iTunes

http://fstoppers.com/ipad/

Funkar bara med jpg för tillfället, men kul ändå, förhoppningsvis kommer en update som gör att man kan köra rawformat, då jävlar blir det en kanonprodukt

(För er som inte vet vem Lee Morris är så gjorde han en ganska ball fotosession med iPhone och studioljus för att visa att det är inte bara kameran som är källan till bra bilder)
 

Micke#1

Aktiv medlem
Ball lösning

Har ingen iPAD men det lär väl funka på en iPhone också

Kul, synd att eye-fi korten är så dyra, men man behöver ju inte pro version om man kör på eget nätverk
 

Anders Östberg

Guest
Enda problemet med raw och WiFi är väl att det blir så slött. Att vänta några sekunder på JPEG är väl OK men det blir irriterande långsamt med stora raw-filer.

(Nu har jag förvisso bara provat med Canons WiFi-modul från 1D Mark III/IV till en laptop, men jag kan inte tänka mig att det går fortare med ett eye-fi. För raw tyckte jag i alla fall att det bara fungerar snabbt nog via kabel).
 

Surgeon

Aktiv medlem
Funkar det med jpg räcker det för mig, då kan jag fota i Raw+ och skicka jpgfilen till iPAD´en för granskningsfunktionen

men det är ju ingen livsviktig funktion, då jag kör kameran mot macen i studion redan idag.

Lättare att hantera iPAD´en IOFS
 

iBoat

Aktiv medlem
Det var ju en ganska snygg lösning när man är utanför studion. Hemma i Studion har jag använt "Dlsr Remote". Det fungerar bra, men då måste kameran vara ansluten till en dator som. Finessen i det fallet är att modellen ser bilden direkt på iPaden som står vänd mot henne/honom och jag ser den i datorn.

Jag har inte 3G modellen, utan kör med ett trådlöst 3G modem som sänder WiFi. Fungerar klockrent med iPaden. Då borde man väl inte behöva jailbrejka den som jag ser det. (?)

Edit:
Fel av mig, jalbrejkningen var ju för att komma åt appen...
 
ANNONS