Gammal 2011-05-21, 22:58   #16

apersson850 skrev: Det vanligaste problemet är att ratten på batterigreppet hamnar i ett läge som blockerar den på kameran. Om batterigreppets ratt fastnar i ett mellanläge händer detta.
Om du inte tagit bort greppet än, så prova det först, i alla fall.
Det har jag testat utan en skymt av reaktion från kamerans sida när man rattar.
Besvara med citat   
Gammal 2011-06-17, 21:15   #17

Två veckor tar det, preliminärt uthämtningsdatum 9e Juni etc. Så lät det när man skickade iväg åbäket.

Idag när man ringer efter snart en månad får man som svar "Vi har mycket att göra, och bara en tekniker i sommar, ha inga större förhoppningar innan torsdag nästa vecka".. Detta är efter jag ringde och hörde hur det gick förra veckan, och fick den "framflyttad i kön".

Riktigt tråkigt att de säger ett datum som inte stämmer, och sedan inte kan tillkännage att det kommer ta en evighet så man kan skicka allt någon annan stans.

På deras hemsida läser man "Vi lägger vikt på att regelbunden översyn och reparation inte ska påverka Din vardag. Du ska kunna koncentrera Dig på att fotografera/filma." vilket är i det närmaste skrattretande när man sitter här helt utan grejer.

Någon som vet hur lång tid de får ta på sig? Hur länge ska man acceptera att vänta innan man begär att få allt skickat hem igen för att skicka vidare till RCC eller något annat?

Av allt jag läst att döma ska Intervision vara seriösa och bra på alla sätt, men mig gör de inget vidare intryck på för tillfället.
Besvara med citat   
Gammal 2011-06-18, 12:19   #18

Har haft skiftande erfarenhet av Intervision, en gång strul men sista gången snabbt färdigt med en Canon-zoom. Detta var i Solna, vet ej hur det är i övriga landet. Kanske ringa tröst för din del, men vet av erfarenhet att verkstäder (bilar, kameror) har olika servicegrad. Prova och hör med dom igen, kanske lite vänlighet i tonen kan hjälpa???
Besvara med citat   
Gammal 2011-06-18, 16:14   #19

M7_21 skrev: Har haft skiftande erfarenhet av Intervision, en gång strul men sista gången snabbt färdigt med en Canon-zoom. Detta var i Solna, vet ej hur det är i övriga landet. Kanske ringa tröst för din del, men vet av erfarenhet att verkstäder (bilar, kameror) har olika servicegrad. Prova och hör med dom igen, kanske lite vänlighet i tonen kan hjälpa???
Okej. Ja jag har inte varit otrevlig när jag pratat med dem, även om det har varit lockande.. De som svarar i telefon är det ingen idé att skälla på ändå. Avreagerar mig på internet istället ;)

Jag kan förstå att de har mycket att göra, men att bara ha en(?) tekniker och inte ha möjlighet att fixa fler verkar urbota dumt. Samtidigt hade jag uppskattat om de hade hört av sig, eller nämnt första gången jag hörde av mig att det kommer ta en månad, inte två veckor som det var sagt. Isåfall hade jag begärt ut kameran och skickat till RCC eller Solna.

När man får till svar att ens ärende flyttas fram i kön första gången, och sedan tar längre tid än vad det var sagt till efter det, då börjar man undra.

Som sagt, är ganska förvånad, har lät mycket gott om Intervision i Malmö.. Annars är man ju van vid att det tar 7 år och åtta evigheter, därför frågade jag speciellt och fick den 9e som preliminär uthämtning.

Nåväl, är glad att någon orkade läsa mitt gnäll, även om det är svårt att göra något åt situationen!
Besvara med citat   
Gammal 2011-06-18, 18:40   #20

Gnäll eller inte, servicen ska väl fungera ändå. Hoppas du får tillbaka ditt handtag så fort som möjligt, sommaren är ju tyvärr rätt kort...
Besvara med citat   
Gammal 2011-06-18, 19:00   #21

Kan bara instämma. 550:n har ingen funktion för att "disabla" ratten. Intervision (tror jag dom heter) i Solna är grymma på alla vis. Iallafall om man knallar dit och ber att få prata med en tekniker. Hör med dom.
Besvara med citat   
Gammal 2011-06-19, 22:46   #22

Klockbatteriet
Tog du även ut klockbatteriet? Dvs det lilla knappcellsbatteriet i kameran?
Besvara med citat   
Gammal 2011-06-19, 23:50   #23

reboot81 skrev: Tog du även ut klockbatteriet? Dvs det lilla knappcellsbatteriet i kameran?
Nej det gjorde jag inte, som jag förstått det så görs det för att återställa kameran? Borde inte det ha gjorts när jag flashade om firmwaren?

Mvh,
Besvara med citat   
Svara

Bokmärken

Taggar
550d, ratt

Ämnesverktyg
Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:50.

Aifo AB - Lastolite Megaparaply till Minipris