Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

elvaror.com - någon som handlat?

Produkter
(logga in för att koppla)

hpz

Aktiv medlem
som rubriken säger...för om det är säkert är det ju bra priser? Finns inte så mycket gluggar men bra priser på ett gäng på sidan. Vad tror ni?
 

Lamer71

Aktiv medlem
Lite för billigt för att vara sant.... All betalning sker i förskott(varningsklocka). Märkligt att inte postförskott erbjuds.
Jag skulle aldrig våga köpa nåt där.
 

LeffeHP

Aktiv medlem
I stort sett alla varor finns i lager.
Stämmer det är det mkt märkligt att de inte erbjuder postförskott.
De håller ju till i Malmö, bor du i närheten kan du ju hämta grejerna o betala då säkert.
 

nopl

Aktiv medlem
Priser som ligger under prisdumpande mediamarkts nivåer, stort lagersaldo och en adress till en lägenhet.
Snålheten och visheten ;)
 

LeffeHP

Aktiv medlem
Det får man inte enligt sidan?
Nej, precis. Det beror säkert på att bolaget finns i en lägenhet...

Stämmer det att de har så mkt i lager behöver de inte förskottsbetalning för att beställa grejerna du köper.
Skillnaden i detta fall mellan förskott o postförskott är ju inte speciellt många dagar och borde inte betyda så mkt för bolagets ekonomi.

Därför tycker jag det är märkligt att de inte erbjuder postförskott.

Edit: Man kan ju stressa dem genom att fråga efter hämtning o samtidigt fråga var de har sitt stora lager.
 
Senast ändrad:

Bombus

Aktiv medlem
...skulle inte vara förstahandsvalet av butik

Från elvaror.com's frågor och svar, lite upphugget av mig, med hänvisningar till Konsumentverkets PDF "Lathund distans- och hemförsäljningslagen"

6.Kan jag returnera en produkt?
Under Distansköpslagen har ni rätt att ångra ert köp inom 14 dagar. Produkten måste vara oöppnat och förseglat. (Felaktigt enl KoV: Köparen har rätt att undersöka varan men den måste vara i väsentligen oförändrat skick för att köparen ska kunna ångra köpet).

Om ni ångrar ert köp, måste produkten returneras intakt. 14-dagars perioden startar från och med ni gjort er beställning. (Felaktigt enl KoV: Ångerrätten gäller från dagen köparen tar emot varan eller dagen avtalet ingicks om det gäller en tjänst).

Om ovanstående villkor är uppfyllda, ersätter vi 100 % av produktens värde. Däremot ersätter vi inte fraktkostnaden eftersom detta är en process som redan påbörjats. Alltså täcks fraktkostnaden av Dig, själva kunden. (Felaktigt enl KoV: Säljaren ska betala tillbaka allt köparen har betalat, inklusive fraktkostnader. Återbetalningen ska göras snarast och senast inom 30 dagar från det att köparen ångrat sig.
DÄREMOT GÄLLER: Köparen ska skicka tillbaka varan till säljaren och köparen ska betala kostnaderna för returfrakten enl. KoV

Om ni returnerar varan och ovanstående villkor inte uppfyllts, debiterar vi en hanteringsavgift på 5 % av produktens värde. Kostnaden för debiteringsavgiften är minst 99 KR. Kostnaden för återförsändelse av en produkt där ovanstående krav inte uppfyllts debiteras till er utöver hanteringsavgiften.

Ångerrätten gäller inte mjukvaror på grund av lagen om mjukvarolisens.
Tja, vad ska man säga om detta?
Lagen om mjukvarolicens har jag aldrig stött på och det har inte heller Google vad det visar sig, däremot stipulerar fjärde paragrafen, tredje punkten av distans- och hemförsäljningslagen att ångerrätten inte gäller om: "en förseglad ljud- eller bildupptagning eller ett förseglat datorprogram och förseglingen har brutits".
Således gäller ångerrätten även mjukvaror så länge man inte bryter förseglingen/cellofanförpackningen.


Framför allt hoppas vi att ni ska bli nöjda med ert inköp.

Jag väljer att handla där jag VET att jag blir nöjd snarare än att jag måste HOPPAS på att bli det, ffa med så flagranta försök till försämring av ångerrätten trots att man på annan plats skriver att den lagstiftningen är strikt.

Lycka till,
Johan
 
ANNONS