Gammal 2011-08-05, 21:59   #1

Spårvagnssafari
Ja, nu börjar jag känna att det är dags igen. Alltså att åka spårvagn från ändhållplats till ändhållplats och hoppa av vid valda hållplatser längs linjen och fotografera.

Lördagen 13 augusti vore det kul med lite sällskap på turen.
Besvara med citat   
Gammal 2011-08-05, 22:46   #2

tycker det låter som en trevlig utmaning! jag är på!
Besvara med citat   
Gammal 2011-08-05, 23:54   #3

Ja det låter skoj och jag är på. Fast borde vi inte försöka lösa det med Västtrafik och biljetter på något sätt ? jag tänkte så att vi slipper betala och det kan på samma gång bli fin reklam för dem.

Om du är medlem i Facebookgruppen så posta även denna nyhet där Kenneth.

/ Magnus
Besvara med citat   
Gammal 2011-08-06, 08:31   #4

Maximus3D skrev: Ja det låter skoj och jag är på. Fast borde vi inte försöka lösa det med Västtrafik och biljetter på något sätt ? jag tänkte så att vi slipper betala och det kan på samma gång bli fin reklam för dem.

/ Magnus
Jag tycker inte detta är något vi ska belasta Göteborgs skattebetalare med, utan de av oss som inte har månadskort på spårvagnen kan lösa en 24-timmarsbiljett för 65 kronor. Prisvärt, tycker jag!

/Jenny
Besvara med citat   
Gammal 2011-08-06, 12:53   #5

Låter skitkul, detta måste jag försöka få till i kalendern.
Besvara med citat   
Gammal 2011-08-06, 17:17   #6

Maximus3D skrev: Ja det låter skoj och jag är på. Fast borde vi inte försöka lösa det med Västtrafik och biljetter på något sätt ? jag tänkte så att vi slipper betala och det kan på samma gång bli fin reklam för dem.
Kul.
Första gången vi gjorde detta skrev Västtrafik om det i sin annonssida i Metro, så det lär väl inte vara intressant för dem ännu en gång.

Kan ju tänka mig hur krångligt det kan bli om vi på något sätt skulle fotografera för Västtrafiks räkning. Först måste vi ha anmält oss i förväg, sen får vi bara stå på ett särskilt ställe och bara fota de första tre hållplatserna av spårvagnens färd. Sen ska Västtrafik ha alla bilderna på en skiva så de själva kan göra bildbehandlingen och skriva ut bilderna. Naturligtvis måste vi också överlåta alla våra bildrättigheter till Västtrafik, och som tack för det får vi tillgång till hela deras nätverk av kontakter som kan erbjuda så många gratisjobb vi orkar med....

Nej, allvarligt. Personligen har jag inga planer på att koppla ihop fotograferingen med Västtrafik.

Nej, jag är inte medlem i Facebookgruppen.
Besvara med citat   
Gammal 2011-08-06, 20:45   #7

Okej, tack för infon allihopa.

Kenneth: Har du lyckats få tag på en fungerande kamera nu då och vilken blev det ?

/ Magnus
Besvara med citat   
Gammal 2011-08-06, 21:06   #8

Jag har ännu inte fått tag på någon fungerande digital kamera, men det hindrar mig ju inte från att genomföra en spårvagnssafari. Har ju ett par analoga hus att använda mig av.
Fast jag är ju i rätt stort behov av en digital ändå redan till torsdag så får jag bara pengar i tid och det finns en villig säljare någonstans så kan det lösa sig. Förhoppningsvis.
Besvara med citat   
Gammal 2011-08-06, 21:18   #9

Ajdå, ja men om de analoga husen funkar tillsvidare så går det ju. Förhoppningsvis så löser du det så fort som möjligt. Vilket hus siktar du in dig på då ? om jag får vara lite nyfiken.

/ Magnus
Besvara med citat   
Gammal 2011-08-07, 00:10   #10

I första hand en 40D. Men jag kan tänka mig en 50D också, om det är någon som säljer ett hus i bra skick billigt.
Besvara med citat   
Gammal 2011-08-09, 11:04   #11

Vilken tid och start plats har ni tänkt er?

Ja någon som har lite bilder ifrån förra turen lite nyfiken :)
Besvara med citat   
Gammal 2011-08-11, 12:19   #12

Danijel, om du kollar äldre bilder i Fotoväst så kanske du kan hitta några där. Jag har också bilder upplagda i mina album, men just nu är min visning begränsad till tio bilder.

Tid och plats, var det. Tidigare har vi i olika sällskap åkt linje 5 och 11. Nu känner jag mig sugen på att åka linje 1, från Tynnered till Östra Sjukhuset. Har inte själv varit vid någon av ändhållplatserna, men jag föreslår att vi ses på Opaltorget klockan 10.

Kom på det att jag ju kan lägga in en bild här. Inte den bästa, och scanningen kunde också ha varit bättre från grunden. Hoppas det ändå ger något.
Från 5:an 22/11 2008.
Besvara med citat   
Gammal 2011-08-11, 14:48   #13

Jag trodde jag skulle kunna haka på, men jag har jobbat för mycket och behöver ta det lugnt på lördag förmiddag. Får tyvärr hoppa över denna gång...
Besvara med citat   
Gammal 2011-08-11, 22:56   #14

Tråkigt, Jenny, du tillhör ju veteranerna :)

Men det finns flera spårvagnslinjer kvar, vi kan åka 5:an från andra hållet också.
Besvara med citat   
Svara

Bokmärken

Ämnesverktyg
Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:18.

Aifo AB - Elinchrom D-Lite RX ONE studioblixt