Fotosidans Forum
>
Intresse / Inriktning
>
Bröllop
>
Lyxigt sätt att leverera cd-skivor på till kund?
| Notiser |
![]() |
|
|
Ämnesverktyg | Betygsätt ämne |
|
|
#1 |
|
|
Lyxigt sätt att leverera cd-skivor på till kund?
Hej alla,
Jag har fotograferat bröllop hela sommaren och sitter nu och planerar inför nästa säsong. Alla kunder jag har haft har velat köpa bilderna även digitalt på skiva och det är något jag gärna gör. Jag gör snygga designade skivor själv, men skulle vilja kunna leverera dem i någon snygg, exklusiv, lyxig (och naturligtvis även prisvärd ;) förpackning. Är det någon som kan tipsa om snygga cd-fodral eller lådor, askar, mini album. Allt som ni själva skulle vilja ha och skulle uppskatta när det dök upp i brevlådan. Tack så mycket på förhand! /Jonas |
| Besvara med citat |
|
|
#2 |
|
|
Ingen som har några tips? Hur gör ni själva då om kunden vill ha bilderna på skiva?
Mvh, Jonas |
| Besvara med citat |
|
|
#3 |
|
|
Jag brukar hålla det ganska enkelt och sparsmakat, men Ordning & reda brukar vara att lita på i sådana sammanhang, Granit kan ha något också.
|
| Besvara med citat |
|
|
#4 |
|
|
Tack för tipset Mattias. Jag ska kolla vad som finns där, men då förutsätter det nog att jag kan göra en bra deal med dem också. Jag kan inte betala 50kr eller liknande för en artikel om jag ska ha större upplagor.
/Jonas |
| Besvara med citat |
|
|
#5 |
|
|
Det beror v'äl på vad du tar betalt av din kund? Bara att lägga på kostnaden.
/Stefan |
| Besvara med citat |
|
|
#6 |
|
|
Lite OT kanske, men vore det inte snyggare och lyxigare att leverera på ett USB-minne? Måste väl gå att hitta snygga och välpackade varianter som inte är allt för våldsamt dyra, kanske i stålhölje med gravyr eller så? Så kan ju kunden dessutom använda det till annat sen, och ha som ett trevligt minne - det skulle i alla fall jag uppskatta. Men det kanske faller på kostnaden.
Senast redigerad av Per den 2011-08-31 klockan 08:26. |
| Besvara med citat |
|
|
#7 |
|
|
Hur levererar du de fysiska bilderna? I ett album eller motsvarande?
Som kund skulle jag uppskatta att skivna på något sätt "hängde ihop" med albumet så att man hade det samlat. En lyxig ask eller motsvarande skulle jag ha svårt att placera hemma. Finns det inget tjusigt sätt att göra detta på? (Jag tänker mig alltså inte en sunkig plastficka från Esselte utan kanske något med lite mer fingerspitzgefuhl). |
| Besvara med citat |
|
|
#8 |
|
|
Du skulle kunna designa ett eget pappfodral; skriv ut på bläckstråleskrivare, klipp, vik och klistra ihop.
|
| Besvara med citat |
|
|
#9 |
|
|
Då CDskivorna var som allra populärast så fast det roliga miniCD med tryck på och olika former. Det hade varit roligt om du kunna få tag i såna.
/Stefan |
| Besvara med citat |
|
|
#10 |
|
|
Visst, men jag försöker även tänka att det ska vara prisvärt för kunden ;)
|
| Besvara med citat |
|
|
#11 |
|
|
Det kan vara en bra idé. Jag ska kolla upp det med. Tack
|
| Besvara med citat |
|
|
#12 |
|
|
Jag gör fotoböcker och förstoringar. De digitala bilderna får de på cd eller dvd.
Jag förstår vad du menar med ett tema och håller med. Det är en bra tanke. Asken eller vad de nu blir hade jag inte tänkt som något som ska stå som en prydnad kanske, men som ändå ger en lyxig känsla när du får hem grejerna. |
| Besvara med citat |
|
|
#13 |
|
|
Bra idé, men det kräver för mycket tid för min del. Jag känner inte att jag kan prioritera att tillverka egna även om det säkert går att göra snyggt.
|
| Besvara med citat |
|
|
#14 |
|
|
Här finns kanske några idéer, och man kan beställa online
http://duplication.mimeo.com/mcm/mimeo/index.jsp Det finns säkert fler såna företag, bara det första jag Googlade fram. Ett DVD-fodral är enklare; ett utskrivet ark som stoppas i för fram-och baksida, och sedan en DVD med skrivbar framsida. Och plats för annat i asken. Fast inte så lyxigt kanske, om man inte hittar en exklusivare ask. |
| Besvara med citat |
|
|
#15 |
|
|
|
| Besvara med citat |
![]() |
| Bokmärken |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
| Ämnesverktyg | |
| Betygsätt det här ämnet | |
|
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:55.
Sök i forum
Forumkategorier
- Fototeknik
- Intresse / Inriktning
- Bilden i fokus
- Efter exponeringen
- Handla
- Utrustningsfrågor
- Foto som jobb (eller vägen dit)
- Fotosidan.se
- Annat
- Grupper och Klubbar