Annons

Årets naturfotograf (Terje Hellesø) anklagas för fusk

Produkter
(logga in för att koppla)
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

fjalstal

Aktiv medlem
Är det nån som vet vad Terje tar för de inspirerande övningar han förser vissa medborgare här i mellersta Bohuslän med? Fast han kanske gör det helt idéellt? I vilket fall har en del av dessa medborgare bytt åsikter totalt i vissa fotografiska frågor, och de citerar den store inspiratören med stor iver :D
 

Erik Schalin

Aktiv medlem
Är det nån som vet vad Terje tar för de inspirerande övningar han förser vissa medborgare här i mellersta Bohuslän med? Fast han kanske gör det helt idéellt? I vilket fall har en del av dessa medborgare bytt åsikter totalt i vissa fotografiska frågor, och de citerar den store inspiratören med stor iver :D
Terje har under de drygt 20 åren jag kännt till o träffat honom varit en god inspiratör.
Han har en förmåga att hjälpa andra att ta ett fotosteg till på ett mycket bra sätt.

Jag kan inte tänka mig att han gör det gratis. O det finns knappast ngn anledning eftersom att han är bra på det.
Om jag kommer ihåg rätt av det jag hört så är Terje "anställd" kursledare o ngn annan "äger" kursen. Men det spelar väl ingen roll i det hela.

Det tråkiga som har hänt har, vad jag vet, aldrig påverkat hans inspiratörsanda.
Givetvis har hans sinne säkert varit påverkat när det var som värst men det är en annan sak.
O han lär ju få en o annan glirning o säkert jobbiga frågor.
 

Niclasfoto

Avslutat medlemskap
Helt enig.
Terje har inspirerat många och det får han gärna för mig fortsätta med. Sedan så är det väl upp till eleverna/deltagarna att avgöra om det är av vikt eller ovikt att han själv inte har levt som han har lärt. Kanske gör han det nu?!
Han inspirerade mig stort och även om han under den tiden levde rövarn för sin egen del så tvingade han ju aldrig på andra att börja "fuska" och ljuga.
Utifrån allt det goda så har jag fortf respekt för honom.
Som sagt tidigare så önskar jag honom också lycka till, på samma gång som jag hoppas att ingen glömmer, då detta har lärt oss ngt på vägen. Men givetvis så är den "saken" som blivit en lärdom för oss inget annat än ett fall för honom. Men så bäddade han.
Jag vill se den gamla Terje,, tror Du Terje skall resa till Island med din Nikon F3 och komma hem med lite unikum, som förr! Back to basic, sedan så blir det upp till betraktaren att avgöra om de skall tro eller inte tro på det de blir serverade!
/Niclas
 

chbe

Medlem
Ge upp

Snälla medmänniskor ge upp nu. Terje har gjort ett misstag som kan liknas vid självmord. Ändock är hans strävan att fortsätta fotografera och ägna sitt liv åt det som han tycker är viktigt.
Så om det finns tvivel om Terjes bilder och dess äkthet vänd er till honom och gör inte detta till en offentlig vendetta. Jag tror att en fotograf måste vara riktigt korkad om han eller hon fortsätter manipulera bilder efter ett sådant fatalt misstag som Terje gjort. Ni som känner Terje eller träffat honom vet att han är en mycket duktig fotograf som hos andra kan väcka avund. Det krävs mycket engagemang och mycket tid, kunskap och genuint intresse av en fotograf som har åstadkommit så många högklassiga bilder som Terje gjort i sina dagar. Ta inte ifrån honom det.
Sen kan man tycka vad man vill om Terjes bilder i den digitala tidsåldern, Men för tusan ge Terje feedback och ge tusan i att frottera er i offentligheten med vad ni tycker . Det blir lite löjets skimmer över att tycka till offentligt. Vill man ärligt ge feedback till en medmänniska kan man, om man törs och har goda avsikter i meningen om en annan människas positiva utveckling, ge feedback personligt till den det vederbör.
I tron på den goda mänskligheten.
Christian
 

acke

Avslutat medlemskap
Det är tre månader sedan någon skrev i denna tråd. Det är väl ett tecken, så gott som något, på att folk anser saken överspelad?
 

afe

Aktiv medlem
Jag stänger den här tråden nu. Det lär inte komma in något nytt som tillför något i diskussionen, och om det gör det är det nog ändå dags för en ny tråd.

Det enda som händer här nu är att samma sak upprepas gång på gång ...

/Mod
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
ANNONS