Gammal 2012-03-29, 20:28   #2326

snap01 skrev: jag får min imorgon har fått det 100% bekräftat idag den är postad.
Gratulerar! Inte alls avundsjuk =D
Besvara med citat   
Gammal 2012-03-29, 20:31   #2327

Cool
phool skrev: Gratulerar! Inte alls avundsjuk =D

allt är en prisfråga, hur sugen är du ? kom med ett fett bud så kan du hämta den imorgon.
Besvara med citat   
Gammal 2012-03-29, 20:33   #2328
pet

Tell skrev:
Tror iaf inte jag har sett nåt sånt här tryck på en kamera förut.
Det va samma tryck när Canon 5D MarkII kom....det va sjukt långa köer o väntetider.
Besvara med citat   
Gammal 2012-03-29, 21:10   #2329
PMD

phool skrev: Håller med dig fullt ut men citerar bara en del av ditt inlägg. Jag vet ju samtidigt att båda kamerorna skulle göra mig grymt nöjd för många år framöver. Personligen har jag alltd haft Nikon för menyerna och ergonomins skull. D800 kommer att har bättre bildkvalité än nya femman också. Men handen på hjärtat om en 5dmk2 duger till en 100ggr bättre fotograf än mig så kommer nog trean som på alla vis är bättre att duga åt mig för många år framöver. Det som gör ont är att behöva betala 7000:- mer för en kamera som jag innerst inne vet är "sämre" men jag var nöjd med min D7000, sålde den för att jag ville ha större sökare, större hus och fullformat, jag köpte D700 fick större sökare, större hus men ingen filmfunktion som jag började sakna. 5D3 är bättre än både D700 och D7000 på alla sätt förutom kanske DR jämnfört mot D7000. Så då får jag ju en kamera som inte saknar nåt. Tråkigt att den kostar skjortan, men jag har bestämt mig, kommer inte Nikon med besked om nånting nytt under nästa vecka så köper jag 5D3.
Jag har använt Canon EOS sen 1990 och har köpt på mig 16 EF- (och ett EF-S-)objektiv sen dess, varav 4 L-objektiv och en handfull halvbra konsumentzoomar (resten är fasta icke-L-objektiv som är rätt bra).

Trots det tänker jag inte köpa en EOS 5D Mk III. Att den är rätt mycket dyrare än D800 är en orsak. Att jag inte fotograferar speciellt mycket sport och action är en annan. D800 tycks mig vara en riktigt, riktigt bra kamera som är värd att vänta på.
Besvara med citat   
Gammal 2012-03-29, 21:31   #2330

Fick min D800 idag
Götaplatsens Foto levererade min D800 idag! Jag var först i kön så det här var väl första kameran de fått förutom demoexet. Här en liten nörd-unboxing:

https://vimeo.com/39429126

Finns något foto på den oxå på min sida: http://davidberg.se
Besvara med citat   
Gammal 2012-03-29, 21:37   #2331

PMD skrev: Trots det tänker jag inte köpa en EOS 5D Mk III. Att den är rätt mycket dyrare än D800 är en orsak. Att jag inte fotograferar speciellt mycket sport och action är en annan. D800 tycks mig vara en riktigt, riktigt bra kamera som är värd att vänta på.
Jo jag har inte sagt nåt annat. Finns ingen bättre kamera om man inte är en sportfotograf. Sensorn är inget mindre än ett mästerverk. Jag ger det en vecka till i alla fall, då får vi säkert lite mer information om hur framtida leveranser blir. Så som det ser ut nu är ju ett skämt. Ingen vet nånting, varken butikerna eller Nikon Själva.
Besvara med citat   
Gammal 2012-03-29, 21:54   #2332

DavidBerg skrev: Götaplatsens Foto levererade min D800 idag! Jag var först i kön så det här var väl första kameran de fått förutom demoexet. Här en liten nörd-unboxing:

https://vimeo.com/39429126

Finns något foto på den oxå på min sida: http://davidberg.se
Stort grattis! Är du NPS kund?
Besvara med citat   
Gammal 2012-03-29, 22:04   #2333

Tycker det är trist när leveranser drar ut på tiden. Men riktigt dåligt när ingen vet något. Påminner mig om när Canon EOS 1D Mark III skulle släppas. Har för mig att situationen var ungefär densamma?
Besvara med citat   
Gammal 2012-03-29, 22:25   #2334

paul innergård skrev: Tycker det är trist när leveranser drar ut på tiden. Men riktigt dåligt när ingen vet något. Påminner mig om när Canon EOS 1D Mark III skulle släppas. Har för mig att situationen var ungefär densamma?
1DMkII var ännu värre p g a att OS-fotograferna skulle tillgodoses först. Fick vänta i 5 månader.
Besvara med citat   
Gammal 2012-03-29, 22:36   #2335

phool skrev: Stort grattis! Är du NPS kund?
Nej. Tydligen ingen NPS som beställt där.
Besvara med citat   
Gammal 2012-03-29, 22:41   #2336

"Nikon höjer priset i April".
Killen i kassan när jag hämtade min D800 sa att jag "hade tur" som bokat till 25kkr, "Nikon höjer priset i April". Jag sa att jag också läst de skulle göra det i UK men att jag inte hört nåt om Sverige. Men han verkade ganska säker på sin sak: Nikon kommer höja priserna även i Sverige nån gång i April. Han sa till och med nya rek priset men jag kommer tyvärr inte ihåg exakt, det var tjusjutusen-nånting. Som ni mäker är inte detta nån glasklar källa så ni kanske inte sak se det som hugget i sten men killen i affären verkade rätt säker på sin sak, tyvärr lade jag inte det exakta priset på minnet eftersom jag redan hade min D800 i handen.
Besvara med citat   
Gammal 2012-03-29, 22:43   #2337

snap01 skrev: allt är en prisfråga, hur sugen är du ? kom med ett fett bud så kan du hämta den imorgon.
Uppenbarligen så är han ju beredd att betala 5Dmk3-pris, så du kan nog tjäna dig en rätt bra slant där. ;P
Besvara med citat   
Gammal 2012-03-29, 22:47   #2338

Tummen ner
DavidBerg skrev: Killen i kassan när jag hämtade min D800 sa att jag "hade tur" som bokat till 25kkr, "Nikon höjer priset i April". Jag sa att jag också läst de skulle göra det i UK men att jag inte hört nåt om Sverige. Men han verkade ganska säker på sin sak: Nikon kommer höja priserna även i Sverige nån gång i April. Han sa till och med nya rek priset men jag kommer tyvärr inte ihåg exakt, det var tjusjutusen-nånting. Som ni mäker är inte detta nån glasklar källa så ni kanske inte sak se det som hugget i sten men killen i affären verkade rätt säker på sin sak, tyvärr lade jag inte det exakta priset på minnet eftersom jag redan hade min D800 i handen.
Så jäkla dumma kan inte ett företag vara så dom retar upp väntande och kommande Nikon ägare. För att lansera en kamera till ett konkurans kraftigt pris och sedan endast låta dom som stog först och hade tur att få sin pga. långsam leverans låter ju som ett bra sätt att förlora en del kunder.

Är ju mer vanligt att priset sänkts när marknaden mättats.
Mvh. /LEE
Besvara med citat   
Gammal 2012-03-29, 22:48   #2339

Tell skrev: Uppenbarligen så är han ju beredd att betala 5Dmk3-pris, så du kan nog tjäna dig en rätt bra slant där. ;P
Vart fick du luft ifrån pojk!!?? Jag är en invandrare, och som bekant så är vi invandrare alltid kompisar eller brorsor med alla, i detta fall så är jag och Ove brorsor! Och Ove skulle aldrig vara dum mot sin brorsa! Gå och lägg dig nu, klockan är mycket.
Besvara med citat   
Gammal 2012-03-29, 22:54   #2340

DavidBerg skrev: Killen i kassan när jag hämtade min D800 sa att jag "hade tur" som bokat till 25kkr, "Nikon höjer priset i April". Jag sa att jag också läst de skulle göra det i UK men att jag inte hört nåt om Sverige. Men han verkade ganska säker på sin sak: Nikon kommer höja priserna även i Sverige nån gång i April. Han sa till och med nya rek priset men jag kommer tyvärr inte ihåg exakt, det var tjusjutusen-nånting. Som ni mäker är inte detta nån glasklar källa så ni kanske inte sak se det som hugget i sten men killen i affären verkade rätt säker på sin sak, tyvärr lade jag inte det exakta priset på minnet eftersom jag redan hade min D800 i handen.
Så de hade alltså i princip samma pris som tex Cyber dvs precis under 25.000? Undrar bara för traditionellt brukar ju de vara lite dyrare än andra som jag uppfattat det...
Besvara med citat   
Svara

Bokmärken

Ämnesverktyg
Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:55.

Aifo AB - X-Rite ColorChecker Passport