Gammal 2012-03-25, 11:52   #16

Mats G skrev: Jag har även en gammal Coolpix 8800, den går inte där heller.
Har prövat med Nissin Di866, SP600,SP400.
Antingen är jag korkad eller så är det fel på det jag köpt?
Nja, korkad tror jag ju inte. ;) Kan ju kanske vara så att de inte fungerar. Du har ingen i närheten som också kör PK? Tänkte att du kunde prova med en annan sändare/mottagare. Alltså kunna utröna vilken del som inte fungerar.
Besvara med citat   
Gammal 2012-03-25, 12:21   #17

JKay skrev: Nja, korkad tror jag ju inte. ;) Kan ju kanske vara så att de inte fungerar. Du har ingen i närheten som också kör PK? Tänkte att du kunde prova med en annan sändare/mottagare. Alltså kunna utröna vilken del som inte fungerar.
Nä, jag får kontakta Photax i morgon. Jag tror att någon del är trasig.
Det kan ju vara så att man måste ha nyare kameror, men då borde det ju angivits.
Det blir lite snålt om tid då jag tänkt att använda på onsdag:(
Besvara med citat   
Gammal 2012-03-25, 12:32   #18

Mats G skrev: Nä, jag får kontakta Photax i morgon. Jag tror att någon del är trasig.
Det kan ju vara så att man måste ha nyare kameror, men då borde det ju angivits.
Det blir lite snålt om tid då jag tänkt att använda på onsdag:(
Det står listat för Canons modeller vilka som fungerar...det gjorde det inte för Nikon. =/

Fördelen för dig är ju trots allt att du har en svensk leverantör. Skulle mina torska dit får jag nyttja Hong Kong Mail. =) Hoppas du hinner få nya till onsdag. Berätta gärna hur det går.

/J
Besvara med citat   
Gammal 2012-03-27, 17:34   #19

Heder åt Photax
JKay skrev: Det står listat för Canons modeller vilka som fungerar...det gjorde det inte för Nikon. =/

Fördelen för dig är ju trots allt att du har en svensk leverantör. Skulle mina torska dit får jag nyttja Hong Kong Mail. =) Hoppas du hinner få nya till onsdag. Berätta gärna hur det går.

/J
All heder år Photax, som omgående sände mig en ny, testad omgång Pixel Knight.

Men tyvärr betedde den sig på samma sätt dvs. blixten löser inte ut :-(
Så tydligen, har man en gammal Nikon så ska man inte köpa den produkten (Pixel Knight TR-331)
Det blir att läna tillbaka hela rasket.
Besvara med citat   
Gammal 2012-04-10, 16:40   #20

Surt när det inte funkar.
Jag fick hem mina Pixel King nu (Inte Knight) och än så länge funkar de PERFA! =) NU ska jag börja använda kameran mer! Ska hårdtesta dem och se vilka andra olistade blixtar som funkar fullt ut med dessa.

Mats G skrev: All heder år Photax, som omgående sände mig en ny, testad omgång Pixel Knight.

Men tyvärr betedde den sig på samma sätt dvs. blixten löser inte ut :-(
Så tydligen, har man en gammal Nikon så ska man inte köpa den produkten (Pixel Knight TR-331)
Det blir att läna tillbaka hela rasket.
Besvara med citat   
Gammal 2012-04-10, 17:05   #21

Phottix Strato
Ded blev Phottix Strato, till sist.
Då de rekomenderades som att vara stabilast på 1/250 sek, vilket var mitt primo krav.

Visserligen inte TTL, men jag är av den gamla sorten och förr gick det ju bra utan.
Den har dessutom en jättesmart funktion med att det fin "genomföring" med TTL.
Så man kan ha blixten på kameran/ev. sladd, med full TTL, sen löser de andra med manuellt via radio, mycket användbart :-)
Besvara med citat   
Gammal 2012-04-10, 17:07   #22

Strato tittade jag på länge innan nån dum rackare (Ove och Jonas) fick mig att öppna plånboken ännu mer för Pixel King. ;)
Straton verkar trots allt jäkligt smidiga. Små nätta saker?

Mats G skrev: Ded blev Phottix Strato, till sist.
Då de rekomenderades som att vara stabilast på 1/250 sek, vilket var mitt primo krav.

Visserligen inte TTL, men jag är av den gamla sorten och förr gick det ju bra utan.
Den har dessutom en jättesmart funktion med att det fin "genomföring" med TTL.
Så man kan ha blixten på kameran/ev. sladd, med full TTL, sen löser de andra med manuellt via radio, mycket användbart :-)
Besvara med citat   
Gammal 2012-04-10, 21:39   #23

JKay skrev: Surt när det inte funkar.
Jag fick hem mina Pixel King nu (Inte Knight) och än så länge funkar de PERFA! =) .
Får gratulera till prylarna. Skönt att de kom fram, började bli orolig ;).
Se nu till att använda dem till några bra bilder så du har att visa upp på nästa träff!
Besvara med citat   
Gammal 2012-04-10, 23:14   #24

Dragoen skrev: Får gratulera till prylarna. Skönt att de kom fram, började bli orolig ;).
Se nu till att använda dem till några bra bilder så du har att visa upp på nästa träff!
Will do! Tanken ligger att det redan till helgen ska nyttjas. =)
Besvara med citat   
Gammal 2012-04-13, 16:25   #25

Det var uppenbarligen ett poppis ämne. 1300 visningar. =)
Besvara med citat   
Gammal 2012-04-14, 16:03   #26

Hårdtestade i klinisk miljö (hemma). Fungerar YPPERLIGT! det är nu jag inser att en uppgradering till EX II-blixtar vore på sin plats.

I morgonkväll ska första uppdraget genomföras (i mån av rätt väder) och hoppas på finfina resultat! =)
Besvara med citat   
Gammal 2012-04-18, 11:04   #27

Mats G skrev: Jag har även en gammal Coolpix 8800, den går inte där heller.
Har prövat med Nissin Di866, SP600,SP400.
Antingen är jag korkad eller så är det fel på det jag köpt?
Kolla på tillverkarens hemsida om de har någon förteckning över vilka kamera/blixttillverkare/modeller som är kompatibla med deras Pixel King-enheter.
Besvara med citat   
Svara

Bokmärken

Ämnesverktyg
Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:51.

Aifo AB - X-Rite ColorChecker Passport

Alltid bra priser på Elinchrom