|
|
#721 |
|
|
Hår får jag faktiskt stå på Tores sida. Det msåte väl vara tillåtet att ha fel och inte behöva löpa gatlopp för det?
Och sedan, hur många trodde att D800 skulle sälja bra egentligen? Ok om det flesta var mer positiva än Tore, men att det skulle bli en sån succé verkar ju inte ens Nikon ha trott på själva, än mindre de stora skribenterna som ju är var de flesta andra får sin info. Att man ska behöva motivera sina dyra leksaker med "tillräckligt bra" bilder är bara löljigt och avundsjukt. Jag har ett fast 300 mm objektiv men jag har inte presenterat en enda fågelbild på säkert ett år och bara några få rådjur, ska jag sälja det för att jag inte gör mig förtjänt av det? |
| Besvara med citat |
|
|
#722 |
|
|
Försökte hålla mig på ett generellt plan för att inte peka ut någon specifik individ. Jag är faktiskt rätt övertygad om att de som jag avsåg inte ens förstår att de är de jag avser. Eftersom de hela tiden fortsätter oförtrutet trots all kritik och tom tillsägelser från moderatorerna så fortsätter de...
Nej du är inte en av dem jag avsåg... |
| Besvara med citat |
|
|
#723 |
|
|
Gäller det även andra?
|
| Besvara med citat |
|
|
#724 |
|
|
Vi för höras framåt försommaren då jag hoppningsvis skall testa D4 mer utförligt - du kan ju låna en ett par dagar :-)
|
| Besvara med citat |
|
|
#725 |
|
Forumvärd
|
Nä, som jag skrev var mitt inlägg inte helt genomtänkt - jag har själv ägt två 300/2,8 utan att ha haft något egentligt behov av dem (förutom att jag ett tag fotograferade fotboll och sålde bilder till landsortstidningar).
För många är ju tekniken minst lika intressant som bilderna, och då är det inte så konstigt att man köper bättre kameror än man "behöver". Har man råd är det förstås inget fel med det |
| Besvara med citat |
|
|
#726 |
|
Forumvärd
|
Det gör jag gärna. Det är elakt av dig att fresta mig på det här viset, men det vore förstås kul att få se hur min 45/2,8 (den glugg som oftast sitter på min D3) presterar på D4 ;)
|
| Besvara med citat |
|
|
#727 |
|
|
Jaha nu börjar det.
Kameradoktorn höjde precis priset på en D4 med 3000:- (57990:-) Vi som redan betalt i förskott hoppas jag slipper höjningen då? Dock har de kvar priset på D800 ännu. Den man trodde skulle dra iväg. |
| Besvara med citat |
|
|
#728 |
|
|
Nu väntar jag ju på 1D X men tänkte jag kunde vara snäll & tipsa er som ska köpa D4 att Japan Photo verkar ha sänkt sitt pris till 49 999:-, om det är tryckfelsnisse som varit framme eller inte vet jag inte men det kan ju vara värt att kolla upp i alla fall... =)
http://www.japanphoto.se/product/dig...-d4-hus-nyhet/ |
| Besvara med citat |
|
|
#729 |
|
|
Priset är korrekt. D800 och D800E säls också mycket billigare där. Oriserna har avhandlats i tråden för D800 där företagets VD har skrivit förklarande och bekräftande inlägg.
|
| Besvara med citat |
|
|
#730 |
|
|
Det priset gäller, läs tråden om D800 där Japanphoto har skrivit inlägg, de firar att de blivit Nikon-PRO återförsäljare.. :)
/Johan |
| Besvara med citat |
|
|
#731 |
|
|
Ordningen återställd priset åter 54 990:- ;)
|
| Besvara med citat |
|
|
#732 |
|
|
Finns det någon som fått en D4 än. Vet att en sålts i Norrköping. Ett Demoex. Nikon själva tror att D4 kommer kablas ut snabbare än D800 pga mindre kö.
|
| Besvara med citat |
|
|
#733 |
|
Administratör
|
Jag såg plåtisar från Scanpix och Aftonbladet plåta med Nikon D4 på en fotbollsmatch i söndags. Bildbyråns Joel Marklund sa att de fått några men att han skulle få först 2 maj.
Vet att fotograferna på Kristianstadsbladet får välja mellan D4+D4, D4+D800 eller D800+D800. Men jag vet inte när de får sina. Det är ganska få ställen som får sälja D4, men också betydligt lägre efterfrågan. Vi vet inte heller hur många exemplar av D800 resp D4 som Nikon hunnit tillverka i förväg. |
| Besvara med citat |
|
|
#734 |
|
|
Jodå, jag har haft min över en vecka nu. Folk kommer fram på gatan ibland och frågar lite...måste byta rem.
Var förbi lasses idag, hon som tog emot sa att det var den första D4 hon sett. (det var inte D4 som var patienten) |
| Besvara med citat |
|
|
#735 |
|
|
Var väldigt sugen själv på en D4 men ekonomin satte stopp. Har dock idag fått fatt på vad det verkar, en ovanligt fin D3s. Den får vara min mellanmodell tills D4s dyker upp. Om ca två-tre år.
|
| Besvara med citat |
![]() |
| Bokmärken |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
| Ämnesverktyg | |
| Betygsätt det här ämnet | |
|
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:02.
Sök i forum
Forumkategorier
- Fototeknik
- Intresse / Inriktning
- Bilden i fokus
- Efter exponeringen
- Handla
- Utrustningsfrågor
- Foto som jobb (eller vägen dit)
- Fotosidan.se
- Annat
- Grupper och Klubbar