Gammal 2012-01-04, 19:02   #16

copywriter skrev: Jag använder VSCO för att jag tycker om det. Det vore kommersiellt självmord att jobba med en produkt som gjorde mina bilder sämre än mitt normala arbetsflöde. Idag använder jag VSCO film till all bildredigering för bröllop. Att antyda att jag förespråkar VSCO för att jag är "kontrakterad" är bara löjligt.
vilken (film) i programmet gillar du bäst till bröllop?
Besvara med citat   
Gammal 2012-01-04, 21:15   #17

Har köpt VSCO och jag gillar det skarpt. Snabbjobbat och ger den look jag eftersträvar. Gillar alla filmtyperna men väljer Portra 160+ om jag ska nämna en. Väl värt den lilla inverstering priset innebär.
Besvara med citat   
Gammal 2012-03-23, 16:29   #18

Jag kan verkligen rekommendera VSCO. Det har verkligen snabbat upp arbetsprocessen i Lightroom. 1000 bilder är idag inga problem. Så länge man har med kamera profiler och exponerar rätt så är VSCO spot on!

Nästan alla bilder på min sida är redigerade i Lightroom 3.2 och VSCO Pro 01 N (Nikon) och fotograferade med en D700:
Stefan Hellberg Photographer Luzern
Besvara med citat   
Gammal 2012-03-29, 22:53   #19

Är det som med nik silver efex och LR att man hoppar in i ett annat program eller kan man köra det direkt i LR?

Det har disskuterats tidigare, ex med Canon förespråkande fotografer om dom gör det för att sl
Dom gillar Canon eller för att dom får gratisgrejere
Eller pengar för det. Jag förstår inte varför min skeptiska inställning skulle vara löjlig
Besvara med citat   
Gammal 2012-03-30, 11:50   #20

Forslund skrev: Är det som med nik silver efex och LR att man hoppar in i ett annat program eller kan man köra det direkt i LR?

Det har disskuterats tidigare, ex med Canon förespråkande fotografer om dom gör det för att sl
Dom gillar Canon eller för att dom får gratisgrejere
Eller pengar för det. Jag förstår inte varför min skeptiska inställning skulle vara löjlig
Det är presets så man gör det direkt i Lightroom, inget behov av att öppna någon plugin. Snabbt o lätt :)
Besvara med citat   
Gammal 2012-05-28, 19:30   #21

En del av det som finns vsco finns också i nik color som jag har. Någon som har testat båda och som kan göra en snabb jämförelse?

Är det ena bättre än det andra?
Besvara med citat   
Svara

Bokmärken

Ämnesverktyg
Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:30.

Aifo AB - Elinchrom D-Lite RX ONE studioblixt