|
|
#1 |
|
|
Panasonic DMC-GF3 - Råd behövs!
Jag ska köpa min första systemkamera och funderar på en Panasonic DMC-GF3. Eftersom jag är en riktig nybörjare skulle jag behöva all hjälp och råd jag kan få inför valet av optik?
På cyberphoto finns tre paket: DMC-GF3 + G 14/2,5 Pancake DMC-GF3 + G Vario 14-42/3,5-5,6 OIS DMC-GF3 + G X Vario PZ 14-42/3,5-5,6 OIS pancake Kan någon förklara skillnaden mellan dessa? Fördelar/nackdelar? Tack på förhand! /Rebecca |
| Besvara med citat |
|
|
#2 |
|
|
Kameran är ju samma i alla fall, men det medföljande objektivet varierar:
G 14/2.5 Pancake - Anses vara ett skarpt och bra objektiv. Liten storlek och hyfsad ljusstyrka. Ingen bildstabilisator. G Vario 14-42/3,5-5,6 OIS - Zoomobjektiv med medioker skärpa och ganska dålig ljusstyrka. Har bildstabilisator. Större än pannkaksobjektiven. G X Vario PZ 14-42/3,5-5,6 OIS pancake - Zoomobjektiv med medioker skärpa (ska ha en del problem) och ganska dålig ljusstyrka. Liten storlek och bildstabilisator. Har en motoriserad zoom som är bra vid videofilmning och mindre bra i övrigt. Själv skulle jag nog välja bort pannkakszoomen (PZ), då en hel del problem rapporterats. Valet mellan de andra hänger mest på om du har för avsikt att köpa mera objektiv, i vilket fall en medioker kitzoom kan kännas onödig, eller ej. |
| Besvara med citat |
![]() |
| Bokmärken |
| Taggar |
| dmc-gf3 |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
| Ämnesverktyg | |
| Betygsätt det här ämnet | |
|
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:17.
Sök i forum
Forumkategorier
- Fototeknik
- Intresse / Inriktning
- Bilden i fokus
- Efter exponeringen
- Handla
- Utrustningsfrågor
- Foto som jobb (eller vägen dit)
- Fotosidan.se
- Annat
- Grupper och Klubbar