|
|
#31 |
|
|
Jag är bröllopsfotograf och två hus är ett måste, nu har jag fler än så men rekommenderar ett FF hus samt ett crophus.
Med ett hyfsat billigt ljusstarkt tele på crophuset samt ett 24-70 på FF huset klarar men nästan allt utan att byta glugg när man inte hinner. Telet på crophuset kan gärna vara en 100 macro eller liknande så är man klar för detaljbilderna också. Samtidigt är husen backup för varandra och men en fast 50 i väskan har man en full reserv, Där någonstans går gränsen för vad jag skulle kalla ett proffsigt kit för bröllop. |
| Besvara med citat |
|
|
#32 |
|
Administratör
|
Det kör jag också. Dessutom med 24/1,4, 70-200/2,8 IS II och 200/2L IS ;)
|
| Besvara med citat |
|
|
#33 |
|
|
När man sett dina bilder är det svårt att säga emot! Dina bilder är väldigt fina! Romantiska, vackra, spännande och bra komponerade! Jag gillar den stilen.
//Robert |
| Besvara med citat |
|
|
#34 |
|
|
Ja åtminstone en 24/1.4 och en 200/2 IS skulle jag kunna tänka mig att utvärdera också... ;)
|
| Besvara med citat |
|
|
#35 |
|
|
Tack Robert, det var kul och smickrande att höra!
|
| Besvara med citat |
|
|
#36 |
|
|
Instämmer helt och hållet.
|
| Besvara med citat |
|
|
#37 |
|
|
Den Ultimata utrustningen.......well Otto Schultze fotar med en del roliga kameror. Jag gillar hans bilder också.
http://mobileservices.texterity.com/...56788000#pg122 Sen skall man ju orka konka på allt också. Min filosofi är korta skärpedjup därför inga Zoomar. Nedanstående förslag för ett heldags bröllopsuppdrag med assistent. 24L,35L(Mingel vigsel),50L(Vigsel/porträtt),85L och 135L(Porträtt) samt 100ZE(detaljer/poträtt). 4st 580 med Pocketwizzart Flextt5 Honhl olika geler 0.5CTO yello för partybilder(35L på kameran). 5DIII + Backup kamera 70gig minne Reflexskärm, Diffusor Jessica Claires shootsac Thinktank rullväska + Assistent:) Ett 200f2 skulle vara kul att experimentera med med det känns tungt att släpa på. Möjligtvis ett 45TS också. |
| Besvara med citat |
|
|
#38 |
|
|
2x 5DIII
24L 35L 45TS 50L 85L 135L 2x blixtar radio triggers. |
| Besvara med citat |
|
|
#39 |
|
|
Är det vad du bär med dig på varje bröllop Jonas?
|
| Besvara med citat |
|
|
#40 |
|
|
Gissningsvis inte, eftersom MKIII inte kommit ut än.
En aspekt är också att jag själv helst jobbar med zoomobjektiv i kyrkan för att slippa byta objektiv, men tryter ljuset åker dom fasta fram. Så för egen del är den ultimata bröllopsutrustningen även beroende på kyrka och väder (mycket ljus att tillgå eller ej). I viss mån även storlek på kyrkan, tex vid borglig vigsel i Stockholms stadshus behöves knappast ett 200mm tele.. |
| Besvara med citat |
|
|
#41 |
|
|
Idag använder jag 5DII, men nästa vecka 5DIII.
Men i övrigt, ja. |
| Besvara med citat |
|
|
#42 |
|
|
Det var en bra samling fina gluggar :)
|
| Besvara med citat |
|
|
#43 |
|
|
Tänkte mer på objektiven, men det skulle ju inte vara helt omöjligt om han hade ett eller två hus heller.
Okej. Varför uppgraderar du? Vilka är de främsta fördelarna du ser med uppgraderingen för bröllop mm? Du får gärna lämna en snabb liten recension på 5an när du fått den. |
| Besvara med citat |
|
|
#44 |
|
|
Vad har ni med er, förutom kamera utrustning??
. Jag följer med min fru härnere i Brasilien ibland, som en extra assistent, (hon har en fast anställd assistent). Jag är som en komplement fotograf i kyrka och på fest. Vad jag är nyfiken på, är om ni har med er andra prylar?Min fru brukar ha med lite sminkprylar, som hon kan hjälpa bruden med om det krävs, även säkerhetsnålar(har hänt att det blivit problem med brudkläningen) och lite annat smått och gott...Ge gärna bra tips, som kan vara användbara i olika situationer.
|
| Besvara med citat |
|
|
#45 |
|
|
Tips för er som vill lära/läsa mer om vad Jonas använder osv så följ honom på formspring.
|
| Besvara med citat |
![]() |
| Bokmärken |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
| Ämnesverktyg | |
| Betygsätt det här ämnet | |
|
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:50.
Sök i forum
Forumkategorier
- Fototeknik
- Intresse / Inriktning
- Bilden i fokus
- Efter exponeringen
- Handla
- Utrustningsfrågor
- Foto som jobb (eller vägen dit)
- Fotosidan.se
- Annat
- Grupper och Klubbar